جشنواره علمدار دانش‌آموزان را با سیره شهدا آشنا می‌کند

تهران- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: جشنواره فرهنگی هنری علمدار زمینه آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا را فراهم می‌کند.

علیرضا کاظمی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی هنری علمدار، یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امید است این جشنواره منشا خیر و برکت و رحمت و زمینه ساز آشنایی دانش آموزان با مکتب شهدا از جمله شهید قاسم سلیمانی باشد.

وی افزود: جشنواره فرهنگی هنری علمدار می‌تواند پیوند دلی و فضلی میان دانش آموزان و شهدای اسلام ایجاد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره هدف این جشنواره عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد زمینه آشنایی دانش آموزان با سیره شهدا و سید و سالار شهیدان مدافعان حرم است که الگوهای تربیتی مناسب و خوبی برای دانش آموزان هستند.

کاظمی ادامه داد: امید است برگزاری این جشنواره به تقویت و ارتقای هویت ملی و دینی جوانان کمک کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همچنین درباره نماد این جشنواره توضیح داد: نماد انتخاب شده برای این جشنواره شکل یک درخت سرو است که مجموعه نوشته‌های علمدار و دلنوشته‌های این سرو، حاج قاسم سلیمانی است که خود یک علم، خورشید و مکتب شهادت محسوب می‌شود و حاج قاسم به عنوان نماد این مکتب می درخشد.

به گزارش ایرنا، جشنواره فرهنگی و هنری علمدار از ۱۸ شهریور ماه تا دهم آذر ۹۹ از طریق شبکه دانش آموزی شاد وکانال اختصاصی جشنواره فرهنگی و هنری علمدار به آدرس (Alamdar۹۹@) برگزار می شود.  علاقمندان می توانند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha