۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1238
کد خبر: 84031336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت خرما از نخلستان‌های خرمشهر آغاز شد

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84031336
برداشت خرما از نخلستان‌های خرمشهر آغاز شد

آبادان - ایرنا - معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر گفت : برداشت محصول خرما از سطح سه هزار و ۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های خرمشهر آغاز شد.

شاکر احمدیان چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۰ درصد از نخلستان‌های خرمشهر رقم استعمران هستند که رقمی زودرس است و محصول آنها به صورت نوبرانه وارد بازار می‌شود.

وی میزان برداشت خرما از هر هکتار از نخلستان‌های خرمشهر را پنج تن پیش‌بینی کرد و افزود: طبق برآورد انجام شده در سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شود.

احمدیان در ادامه گفت: امسال به منظور حمایت از نخلداران و کشاورزان خرمشهری قیمت خرما نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هزینه حمل و نقل و تهیه صندوق به عهده کارگاه بسته بندی خرما است گفت: در حال حاضر یک کارگاه‌ بسته بندی خرما در روستای معمره صنگور خرمشهر برای خرید خرما آمادگی دارد.

معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر اظهار داشت: قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۷۳ هزار ریال و خرمای درجه ۲ حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک تعیین شده و قیمت خرمای درجه سه توافقی خواهد بود.

احمدیان تولید خرمای سال گذشته شهرستان خرمشهر را ۲ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: پارسال یکهزار و ۸۰۰ تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری شد.

معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه گفت: در سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ تن خرما از شهرستان خرمشهر به کشورهای اروپایی صادر شد.
احمدیان عمده‌ترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی بیان داشت و گفت: استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی، از عمده ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن بارور و یک هزار و ۶۰۰هکتار به صورت نهال یا غیر بارور هستند. 
عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha