پوستر جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "علمدار" در کرمان رونمایی شد

کرمان - ایرنا - پوستر جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "علمدار "یادواره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و مردم در گلزار شهدای کرمان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری "علمدار" یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان امروز سه شنبه با حضور مسئولان استانی و کشوری به صورت مجازی و ویدیو کنفرانس برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه این جشنواره برای دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور پیش بینی شده است  اعلام کرد: جشنواره کشوری فرهنگی هنری علمدار با محوریت یادوراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مدارس برگزار می شود.

صدیقه مرادی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار ،مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور و همچنین صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز ذکر کرد.

وی بازنمایی حقیقی از تصویر شهید آسمانی را به مثابه نمادی از هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی، معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقه مند را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: این اقدام مهم فرهنگی - هنری از ۱۸ شهریورماه تا دهم آذر ۹۹ از طریق شبکه دانش آموزی شاد و کانال اختصاصی جشنواره فرهنگی و هنری علمدار به آدرس (Alamdar۹۹@) آغاز و علاقمندان می توانند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مرادی گفت: علاقه مندان با ارسال در زمینه شعر، داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره، خوشنویسی و نقاشی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت آمیز با کودکان، نوجوانان و یاران خویش، ساده زیستی، اخلاص در عمل، کارآمدی، مردم دوستی و خدمت به مردم، وفاداری به رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی را محورهای این جشنواره است.

وی دیگر محورهای این جشنواره را شهید سلیمانی و فرزندان شهدا، شهید سلیمانی و احترام به پدر و مادر، شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اتحاد ملی، شهیدسلیمانی، شجاعت و مقاومت، شهید سلیمانی مدرسه و مکتب درس آموز، ابعاد جهانی وداع باشکوه و تاریخی با آن شهید عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha