همدان رتبه سوم برخورد با کالای قاچاق را کسب کرد

همدان- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: این استان از نظر تشکیل پرونده قاچاق برای متخلفان در پنج ماهه سالجاری، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

حمیدرضا متین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در این سازمان طی پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش پرونده‌های قاچاق کشف شده از ۵۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بیش از ۶ میلیارد و ۹۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در پنج ماهه سال ابتدایی سال جاری رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت در پنج ماهه ابتدایی سال جاری ۲ هزار و ۳۲۰ بازرسی اصناف همدان صورت گرفت که این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

متین افزود: همچنین تعداد پرونده‌های متشکله از ۱۲۴ فقره در پنج ماهه سال ۹۸ با ۲۰ درصد افزایش به ۱۴۷ فقره در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

وی اظهار داشت: هشت قلم کالا شامل آرایشی بهداشتی، دارو، سیگار، اقلام خوراکی، لوازم یدکی، خودرو، کود و سم کشاورزی، بنزین و پوشاک بیشترین میزان کشفیات را در سال جاری به خود اختصاص داده اند. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه یک هزار و ۳۴۰ عدد لوازم آرایشی بهداشتی، ۲۱ هزار و ۴۵۰ عدد دارو و یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۴۵۰ نخ سیگار کشف شده است.

متین همچنین از کشف هشت تن و ۲۰۰ کیلوگرم اقلام خوراکی، ۱۵۰ عدد لوازم یدکی خودرو، ۶۲۵ کیلوگرم کود و سم کشاورزی، چهار هزار لیتر بنزین و پنج هزار و ۶۵۰ ثوب پوشاک خبر داد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha