۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84032277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: موضوع معدن روستای شیرین آب دزفول به طور جدی در حال پیگیری است

دزفول- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص نحوه واگذاری معدن شیرین آب این شهرستان گفت: بررسی موضوع معدن روستای شیرین آب روند جدی‌تری به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا علی فرهمندپور روز چهارشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد زمین با صدور "صیغه عقد فضولی" به معدن‌کار داده شده است.
وی گفت: زمین متعلق به منابع طبیعی بوده (قبلا برای احداث کارخانه سیمان داده شده و بعداز آن باید مجدد بازگردانده می‌شد) و  در حال حاضر مجوز انتقال آن توسط اداره کل صمت برای احداث معدن صادر شده است. 
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه همه مدارک و مستندات برای بررسی به دستگاه‌های مربوطه در استان ارجاع داده شده است، اظهارداشت: دستور توقف استخراج معدن ماسه روستای شیرین آب در سال گذشته از سوی دستگاه قضا و شورای تأمین مبنی بر اینکه "جلوی کار گرفته شود" صادر شده بود.

وی افزود: طبق قانون اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول هیچ نقشی در صدور مجوزها نداشته و اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان متولی این امر است.

به گزارش ایرنا، رئیس وقت اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار درخصوص معدن شیرین آب به خبرنگاران گفت: سازمان صمت استان به عنوان یک دستگاه استعلام گیرنده در حوزه معدن عمل می‌کند چرا که معادن کوهی زیرنظر منابع طبیعی و معادن رودخانه‌ای زیرنظر امور آب هستند.
مهراب عبدالهی در این نشست افزود: سازمان صمت، استعلام‌های موردنیاز را از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی گرفته و اعلام کرده زمین ۲۸ هکتاری شیرین آب مشکلی برای واگذاری ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha