۴۰ هزار کارنامه سنجش جسمانی دانشجویان صادر شد

تهران- ایرنا- رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در آخرین طرح غربالگری صورت گرفته توسط مراکز مشاوره تندرستی دانشگاه‌ها، ۴۰ هزار کارنامه سنجش جسمانی صادر شد.

به گزارش سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجازی فضاهای ورزشی تعدادی از دانشگاه ها با اعلام راه اندازی امکانات ورزشی مانند زمین چمن، زمین کفپوش و سالن ورزشی در جوار خوابگاه‌های دانشجویی گفت: این اقدام در راستای توجه بیشتر به سلامتی دانشجویان است تا فرصت بیشتری برای ورزش داشته باشند.

وی افزود: در همه دانشگاه ها اتاق تندرستی ایجاد و در اکثریت دانشگاه‌ها مرکز مشاوره سلامت دایر شد تا به دانشجویان در امر ورزش مشاوره تخصصی دهند.
معاون وزیر علوم اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۴۱ پروژه ورزشی زودبازده همجوار خوابگاه‌های دانشجویی به بهره برداری رسید و در دانشگاه‌ها ۷۴ اتاق تندرستی و ۷۶ مرکز مشاوره تندرستی ایجاد و ۷۲ سالن ورزشی تجهیز شده است.

صدیقی با تاکید بر اهمیت سلامتی دانشجویان برای مسئولان وزارت علوم گفت: چندین سال است طرح غربالگری جسمانی دانشجویان انجام می شود تا انواع آسیب های اسکلتی و بدنی آنان مشخص و برای درمان اقدامات لازم توصیه شود.

با برگزاری آیین مجازی افتتاح ۲۷ پروژه در سازمان امور دانشجویان، ۲۴ هزار متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شد که شامل ۱۸ زمین چمن مصنوعی، چهار کفپوش زمین روباز، چهار سالن بدن سازی، سوله ورزشی و یک سالن تیراندازی در ۲۳ دانشگاه و موسسه آموزش عالی می شود.

برای بهره برداری از این پروژه ها ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شد.

۱۰۰ هزار متربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شد

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون با افتتاح پروژه های زمین چمن و زمین روباز ورزشی ۱۰۰ هزار متربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شد.

محمد حسین علیزاده در آیین مجازی افتتاح ۲۷ پروژه ورزشی دانشگاه‌ها گفت: در راستای افزایش سرانه ورزشی دانشگاه‌ها، افتتاح طرح های عمرانی پرکاربرد و زوده بازده در دستور کار وزارت علوم و دانشگاه ها قرار گرفت و تاکنون ۱۴۱ پروژه شامل زمین چمن، زمین روباز ورزشی و اتاق تندرستی و مرکز مشاوره تندرستی به بهره برداری رسیده است.

علیزاده افزود: همچنین ۷۴ اتاق تندرستی، ۷۶ مرکز مشاوره تندرستی، ۷۲ سالن ورزشی و ۱۵ زمین روباز ورزشی تجهیز شد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: ورزش برای سلامتی بسیار ضروری است و حتی شیوع ویروس کرونا نمی تواند باعث کنار رفتن این ضرورت از زندگی شود؛ در همین راستا این اداره کل نرم افزار ستاو را راه اندازی کرد تا دانشجویان دروس تربیت بدنی عمومی خود را در منزل و با راهنمایی و نظرات مربیان انجام دهند.

علیزاده ادامه داد: در ایام کرونا فعالیت های این اداره کل با رویکرد ارتقای دانش مدیران و کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه‌ها به صورت مجازی و با همکاری سازمان هایی همچون آکادمی ملی المپیک ادامه داشت که تاکنون ۸۰۰ نفر از مدیران، کارشناسان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور تحت پوشش قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha