حسینعلی دیندار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاستهای مدیریت مصرف برق وزارت نیرو افزود: این میزان صرفهجویی در ششم مرداد ماه و در روزهای سخت شرکت توزیع برق به خاطر مصرف بسیار این انرژی و افزایش گرما رخ داد و بیش از ۱۳۰ درصد از سهمیه این شرکت در خصوص کاهش مصرف در زمان اوج را محقق کرد.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که همه ساله موجب افزایش بار شبکه سراسری در روزهای گرم سال میشود، راهاندازی سیستم سرمایشی توسط مشترکین است لذا برای مدیریت مصرف بار در اجرای برنامههای پاسخگویی ابلاغی از شرکت توانیر با عقد تفاهمنامه همکاری قطع یا کاهش بار با مشترکین بخشهای مختلف، نزدیک به ۹ هزار تفاهمنامه با مشترکین مشمول منعقد شد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از ابتدای خرداد ماه امسال با اجرای برنامههای پاسخگویی بار و اجرای ۹ هزار تفاهمنامه یاد شده در بخشهای مختلف از جمله اداری، تجاری، کشاورزی، صنعتی و خانگی در قالب برنامههای مدیریت مصرف، موفق به کاهش پیک بار شرکت و شبکه سراسری شدیم.
وی افزود: تمامی مشترکین که دارای تفاهمنامه هستند برابر با ضوابط برنامههای پاسخگویی بار مشمول پاداش در صورتحساب برق مصرفی به اندازه میزان صرفهجویی خود میشوند.
دیندار با تقاضا از مشترکین برای بهینهسازی مصرف برق ادامه داد: ضمن استفاده از لوازم سرمایشی استاندارد و دارای برچسب انرژی، با سرویس به موقع لوازم سرمایشی و نصب سایبان و عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعات اوج بار در تابستان میتوان کمک خوبی به استفاده بهینه از منابع کشور و حفظ محیط زیست کرد.
تعداد مشترکین برق این شرکت به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکههای فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.
نظر شما