۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84033187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت پژوهشکده اخترفیزیک در نیشابور آغاز شد

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبر: 84033187
ساخت پژوهشکده اخترفیزیک در نیشابور آغاز شد

مشهد- ایرنا- ساخت پژوهشکده اخترفیزیک روز چهارشنبه با حضور جمعی از مدیران استانی در مجموعه افلاک نمای خیام نیشابور آغاز شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: این‌گونه فعالیت‌های بنیادی می‌تواند در توسعه بلند مدت و توان‌افزایی شهرستان نیشابور با توجه به جایگاه خاص این شهرستان در ابعاد مختلف فرهنگی موثر باشد.
کوکب موسوی افزود: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشکده‌ها و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: رسالت دانشگاه فردوسی با فراهم شدن این ظرفیت در نیشابور در راستای تحقق اهداف آمایشی و برنامه‌های توسعه‌ای بسیار سنگین‌تر می‌شود و در این حوزه نیازمند همکاری و تعامل مدیران و مسوولان‌ استان و شهرستان هستیم.
فرماندار ویژه نیشابور نیز گفت: این شهرستان دارای بنیادهای فکری بین‌المللی بوده و در این چارچوب مهمترین نکته حفظ این حوزه‌های علمی، تاریخی و تمدنی می‌باشد که کار بسیار سختی است.
علیرضا قامتی افزود: از دانشگاه فردوسی انتظار می‌رود در تکمیل سند توسعه نیشابور همکاری لازم را داشته باشد و در این راستا باید برای برنامه‌های توسعه‌ای نیشابور در قرن آینده برنامه‌ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه شیوع کرونا فرصتی برای تفکر بیشتر فراهم آورده ادامه داد: نیشابور دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر مدیریتی در سطح ملی است و در این چارچوب نیازمند مدل‌ و برنامه‌ریزی هستیم.
فرماندار نیشابور گفت: خیران و بخش خصوصی در تکمیل مجموعه افلاک نمای خیام نقش بسیار موثر داشته‌اند و یقین دارم احداث این پژوهشکده بسیار زودتر از مدت پیش‌بینی شده به سرانجام خواهد رسید.



۱۲۰ شرکت فن‌آور زیرپوشش دانشگاه فردوسی مشهد است

مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: تاکنون ۱۲۰ شرکت فن‌آور و ۲ شتاب‌دهنده که نسل جدید مراکز رشد هستند مورد حمایت دانشگاه فردوسی قرار گرفته‌اند.
دکتر امیر ملک‌زاده افزود: مرکز فناوری پیشرفته برای ارتباط نزدیکتر دانشگاه با صنعت با همکاری این دانشگاه مشغول فعالیت است و دانشگاه فردوسی طی سال جاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و احداث دومین مرکز فناوری پیشرفته در این دانشگاه حدود ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه اگر همکاری خیران و بخش خصوصی در احداث مجموعه افلاک نمای خیام نیشابور نبود این مجموعه به سرانجام نمی‌رسید ادامه داد: ایجاد پژوهشکده تنها یک طرح عمرانی و احداث یک ساختمان نیست بلکه در قالب همکاری همه پژوهشگران و نخبگان یک برنامه بلند مدت و یک رکن اساسی در برنامه توسعه شهری نیشابور است.

مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به اعتبار پیشینه بین‌المللی نیشابور و خیام برنامه دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد یک پژوهشکده در سطح بین‌المللی در نیشابور بوده و بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای احداث این پژوهشکده طی سه سال در نظر گرفته شده است.
عضو هیات مدیره مجموعه افلاک نمای خیام نیز گفت: این مجموعه غیردولتی و فاقد ردیف بودجه می‌باشد و هزینه آن طی ۲۰ سال گذشته با همکاری خیران و بخش خصوصی تامین شده است.
غلام‌حسین مظفری افزود: افلاک نمای خیام با بیش از ۴۰۰ نفر ظرفیت امکان ارائه روزانه ۱۰ نوبت بازدید را دارد.
وی ادامه داد: استفاده مطلوب و مناسب از این طرح برای همه علاقه‌مندان نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی بلندمدت می‌باشد که در این راستا قطار محلی مشهد - نیشابور یک ظرفیت مناسب است.
شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha