تحویل ۳۰مدرسه به میناب و چندخبر دیگر از آموزش وپرورش

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ۳۰ مدرسه در قالب ۱۸۰کلاس درس ایمن تحویل آموزش وپرورش میناب شد.

سید فخرالدین هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی مدارس میناب افزود: این فضاهای آموزشی از محل اعتبارات دولتی، خیرساز و مشارکتی احداث شده است.
 **
مدیر آموزش وپرورش میناب گفت: تفاهم‌نامه یک باب واحد آموزشی خیرساز در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال دراین شهرستان امضاء شد.
 سعیده کریمی افزود: این آموزشگاه در روستای پولادقاسمی به صورت ۱۰۰ درصد خیری احداث خواهد شد و ۱۵۰ نفر دانش آموز از فضایی ایمن آموزشی بهره مند خواهند شد.
وی اظهار کرد: این آموزشگاه متوسطه به نام حاج عبدالکریم خویلدی روستای پولاد قاسمی ساخته می‌شود که زمین آن را خیرنیک اندیش سیدعلی قائمی فر اهدا کرده است.
مدیر آموزش وپرورش میناب اظهارداشت: این مدرسه بازیربنای ۳۰۴مترمربع آموزشی به همراه دیوار و محوطه وسرویس بهداشتی احداث می‌شود.
**
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: در سال جهش تولید باید بستری فراهم شود تا پژوهش های دانش آموزان که به تولید و کارآفرینی ختم می‌شود، افزایش یابد.
 ابرهیم خوشبخت در نشست گروه تحقیق و پژوهش استان هرمزگان افزود: این جلسه با هدف تعامل و همفکری در زمینه پژوهش و راهکارهای عملی برای بسترسازی و گسترش فعالیت پژوهشی در مدرسه‌ها برگزار شده است.
خوشبخت ادامه داد: توسعه مطالعه های پژوهشی معلمان و پرورش فرهنگیان پژوهشگر گامی مهم در توسعه تحقیق وپژوهش دانش اموزان بشمار می آید و پرورش تفکر خلاق در بین معلمان و دانش آموزان بسیار با اهمیت می‌باشد.
**
رییس اداره انجمن اولیا ومربیان آموزش وپرورش  هرمزگان گفت: باید اولیا از اهداف سند تحول بنیادین آگاه شوند تا با حضور اثربخش و نقش آفرینی در مدرسه به رشد و بالندگی دانش آموزان کمک کنند.
بتول جهانداری از  امضای تفاهم‌نامه با ادارات آموزش وپرورش شهرستان ها ومناطق استان خبرداد و افزود:  انجمن اولیا با تدوین برنامه‌های ارزشمند از مشارکت همه جانبه ی خانواده‌ها در رسیدن به اهداف بلند تعلیم وتربیت و به بهبود رشد شخصیت دانش آموزان کمک می‌کنند .
وی بیان داشت: ۱۰ برنامه از سند تحول بنیادین در حوزه انجمن اولیا ومربیان پیش بینی شده که در این میان مهم‌ترین بعد آن، تعلیم و تربیت است.
این مسوول ابرازداشت: طبق برنامه سند تحول بنیادین تفاهم نامه همکاری با حوزه علمیه و صداوسیما نیز منعقد خواهدشد و با بهره گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه دوره توانمندی مشاوران حوزه خانواده صورت خواهد پذیرفت.
 جهانداری اضافه کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین و باتوجه به ابلاغ «بسته‌های اجرایی تحول آفرین» توسط مقام عالی وزارت، طرح «مدرسه کانون تربیتی محله» در ۱۰ درصد مدرسه‌های استان پیش بینی و جهت اجرا به تمام شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ شده است.
جهانداری با بیان اینکه بسته‌های اجرایی تحول آفرین به عنوان نقشه راه تمامی برنامه ریزی‌ها، تصمیم گیری‌ها و اصلی‌ترین برنامه‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش درسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌باشد؛ براجرای دقیق این طرح تاکید کرد.
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان هرمزگان ادامه داد: این بسته تحولی در پنج سال براساس زمانبندی پیش بینی شده در تمام دوره‌های تحصیلی قابلیت اجرایی دارد.
**
معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش بستک گفت:
دانش آموزان در صورت تمایل و بدون الزام و با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک می‌توانند در مدرسه حضور یابند.
موسی خواجوی افزود: در شیوه نامه جدید آموزشی در خصوص آموزش حضوری برای دانش آموزان ابتدایی پنج زنگ ۲۵ تا ۳۵ دقیقه ای با ساعت تفریح ۱۰ دقیقه ای و متوسطه سه زنگ ۳۵ دقیقه ای با ساعت تفریح ۱۰ دقیقه ای در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: چنانچه دانش آموزان در مدرسه حضور نیابند مدیران مدارس باید آموزش مجازی را در بستر شبکه‌های اجتماعی دانش آموزی با اولویت شاد به صورت غیرحضوری مهیا نمایند.
این مسوول فرهنگی با اشاره به آموزش از روش یادگیری معکوس، افزود: در یادگیری معکوس، محتوای آموزشی توسط معلمان از قبل در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود و در نشست‌های حضوری یا مجازی در صدد تثبیت و تعمیق یادگیری بر می‌آیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha