اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) اوج شکست استکبار جهانی است

یزد- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یزد گفت: اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) به بهانه آزادی بیان دروغ بزرگ و اوج شکست استکبارجهانی در برابر عظمت و اقتدار مکتب حیاتبخش اسلام و ارزش‌های معنوی است و این موضوع اعتراض هایی را در جهان اسلام برانگیخت.

حجت‌الاسلام محمد کارگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با محکوم کردن این اقدام موهن نشریه یادشده افزود: در  سال‌های اخیر غرب و دنیای استکباری همواره در مقابل عظمت و اقتدار اسلام و مسلمانان متحمل شکست های زیادی شده است.

وی ادامه داد: دشمنان با وجود تمامی تلاش‌های خصمانه خود علیه دین مبین اسلام و ساحت نبی مکرم حضرت محمدبن عبدالله (ص) دچار زبونی شدند و برای جبران ناکامی‌های خود اقدام به اهانت می‌کنند.

این مسوول فرهنگی با بیان اینکه باید امت اسلام و آزادیخواهان جهان در برابر اهانت اخیر به پیامبر اعظم اسلام (ص) عکس‌العمل مناسبی از خود نشان دهند، اظهار کرد: بی‌تفاوتی در برابر این اقدامات موجب گستاخی بیشتر می‌شود.

کارگر بیان کرد: موضع‌گیری مسلمانان و مردم ولایی و انقلابی در برابر اقدام اخیر غرب و دشمنان و نیز حساسیت نشان دادن به این‌گونه موارد وظیفه دینی و ارزشی است و همه باید جنایات بی حد و حصر دشمنان و مخالفان اسلام را به شدت محکوم کنند.     

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس یازدهم شهریور ماه جاری در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهنی را از  پیامبر اکرم(ص)  بازنشر کرد.

همچنین امروز  جمعی از طلاب و شهروندان یزدی با تجمع در مدرسه علمیه مصلی این شهر توهین نشریه « شارلی ابدو» فرانسه را به ساحت پیامبر اسلام (ص) محکوم کردند.

به گزارش ایرنا ، شرکت‌کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پارچه نوشته هایی نسبت  به  اقدام توهین آمیز این نشریه به بهانه آزادی بیان اعتراض کردند و رسیدگی به موضوع و برخورد با آمران و عاملان این اهانت را خواستار شدند.

امام جمعه محمدآباد یزد هم در این تجمع گفت: دشمنان به بهانه آزادی بیان به ساحت پیامبر اعظم اسلام (ص) اهانت می‌کنند در حالی که خود اصلا به آن اعتقاد ندارند و از هیچ ظلمی علیه بشریت رویگردان نیستند.

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی افزود: راه برون رفت از دشمنی‌های استکبارجهانی و غرب تنها ایستادگی امت‌ها و ملت‌ها در برابر زیاده‌خواهی‌هاست و باید مسلمان از دین دفاع کنند.

در پی انتشار کاریکاتور موهن این نشریه ،رهبر معظم انقلاب در پیامی با محکوم کردن این اقدام اهانت آمیز خاطرنشان کردند: گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهره‌ نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ مسلمانان را آشکار ساخت.

در  این پیام آمده است: بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است.

مقام  معظم رهبری در این پیام خاطرنشان کردند: ‌ملّت‌های مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.

هم اکنون در ۲۲ حوزه علمیه خواهران یزد سه هزار و ۲۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند و تعداد برادران طلبه هم  در ۱۴ حوزه علمیه استان هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha