شکایت تاثیرگذار بر انتخابات تا کنون گزارش نشده است

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای نگهبان گفت: شکایت یا اعتراضی که در روند برگزاری انتخابات تاثیرگذار باشد، تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عباسعلی کدخدایی»‌ روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: ۲ روش دریافت شکایت و اعتراض وجود دارد که یکی روش برخط سامانه سنا است و به طور آزمایشی راه اندازی شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شکایت های رسیده در این سامانه توسط همکاران در حال بررسی است، درباره روش دوم دریافت شکایت‌ها و اعتراضات گفت: سامانه «مردم ناظر» روش دیگری است که البته این روش در دور نخست انتخابات بود و دوباره راه اندازی شد. همه مردم می توانند شکایت و گزارش خود را به این سامانه مردم ناظر ارسال کنند.

کدخدایی با بیان اینکه ۱۴ گروه از ستاد مرکزی و به صورت تیم های سه نفر ی از تهران و ۱۰ گروه هم از استان ها به شعبه ها اعزام شده‌اند، گفت: تا کنون گزارش تاثیرگذاری بر انتخابات گزارش نشده است.

وی گفت: نامزدهایی به دور دوم انتخابات می روند که حد نصاب ۲۰ درصد را در حوزه انتخابیه خود کسب کرده باشند  و امروز این انتخابات درحال برگزاری است. ۶ حوزه انتخابیه دیگر هم در انتخابات میان دوره‌ای و همراه با انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف می شوند.

براساس این گزارش، اطلاعیه شماره ۱۶ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نسبت به جمع آوری گزارش مردمی با تلفن گویای ۶۴۱۰  و ۶۴۴۰۱۰۱۲ و سامانه مردم ناظر و نشانی پستی تهران خیابان امام روبروی داشنگاه افری امام علی شورای نگهبان، اعلام آمادگی کرد.

دورم دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هشت استان و ۱۰ حوزه انتخابیه یعنی در حوزه‌های انتخابیه لنجان و سمیرم استان اصفهان، حوزه انتخابی کرج، اشتهارد و فردیس استان البرز، حوزه انتخابی دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره استان ایلام، حوزه انتخابی اهواز، باوی، حمیدیه و کارون استان خوزستان، حوزه انتخابی زنجان و طارم استان زنجان، حوزه‌های انتخابیه کرمانشاه، و  اسلام‌آباد غرب و دالاهو استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه بیجار استان کردستان و حوزه انتخابیه کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان استان گلستان درحال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha