۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳
کد خبر: 84035612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست وزارت‌خارجه افغانستان: پیامدهای شکست مذاکرات صلح خطرناک است

تهران- ایرنا- "محمد حنیف اتمر" سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت پیامد های شکست مذاکرات صلح برای افغانستان و جهان خطرناک است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری صدای افغان(آوا) امروز شنبه با اعلام این مطلب افزود: در ادامه روند مذاکرات صلح با طالبان، هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان شب گذشته (جمعه ۲۱ شهریور)، برای گفت و گو با طالبان به دوحه قطر سفر کرد.
محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه این کشور که در این هیئت حضور دارد، در این رابطه به خبرنگاران گفت: "امید است که هرچه زودتر به یک نتیجه دست یابیم، شکست مذاکرات صلح نه تنها افغانستان، بلکه می تواند منطقه و جهان را با خطر روبرو کند."
به گفته  اتمر، در این مذاکرات مهم ترین موضوع برقراری آتش‌بس خواهد بود.
بر پایه این گزارش، "عبدالله عبدالله" رئیس شورای عالی مصالحه ملی رهبری این هیئت را به عهده دارد.

عبداالله عبدالله رییس شورای عالی آشتی ملی، محمد حنیف اتمر کاندیدای پست وزارت امورخارجه و سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح، هیئت ۲۱نفری دولت افغانستان را به دوحه همراهی می‌کنند.

نشست اولیه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌افغانی امروز شنبه با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، مقام‌های قطری و نمایندگان حدود ۳۰ کشور و سازمان‌های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار می‌شود.

عبدالله عبدالله، هنگام سفر به دوحه در فرودگاه حامدکرزی گفت که امیدوار است آغاز مذاکرات میان افغان‌ها تحولی بزرگ و تاریخی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha