۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84035843
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دوره آموزش کوهپیمایی بانوان در مهاباد برگزار شد

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبر: 84035843
دوره آموزش کوهپیمایی بانوان در مهاباد برگزار شد

مهاباد- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: یک دوره سه‌روزه آموزش کوهپیمایی بانوان با حضور جمعی از علاقه‌مندان به این رشته زیرنظر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این شهرستان برگزار شد.

دیاکو افشردل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره آموزشی با حضور ۱۲ کوهنورد بانو در منطقه "قه‌لای سارم بگ" و "بوز سینا" زیر نظر کمیته آموزش هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این دوره در ۲ بخش عملی و تئوری با رشته کوهپیمایی زیر نظر "رقیه سعدی" از مدرسان و مربیان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی آشنا شدند.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد اضافه کرد: در این دوره، کوهنوردان کارآموزی مقدماتی کوهپیمایی، وسایل و تجهیزات کوهنوردی، شناخت خطرهای مختلف و سایر تکنیک‌های صعود را فرا گرفتند.

افشردل اظهار داشت: در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در مرحله مقدماتی کوهپیمایی اهدا شد که پیش‌نیاز کسب مدرک بالاتر در رشته کوهنوردی است.

هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده‌های مهابادی است.

شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha