۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۲۰
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 84036476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکنش تند مقاومت فلسطین به توافق‌ بحرین و رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ضمن محکومیت عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام کردند؛ به دلیل سقوط اخلاقی برخی رژیم‌های عربی،‌ تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر نباید بر گزینه مذاکرات با این رژیم‌ها حساب باز کند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، گروه‌های مقاومت فلسطین، ‌عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و نظام بحرین را خیانت خواندند و آن را بشدت محکوم کردند.

مقاومت فلسطین اعلام کرد: این اقدام بحرین، خنجر زدن به فداکاری‌های مردم فلسطین، امت اسلامی و شهدای آن بود. بیانیه شرم‌آور عادی سازی روابط با اسرائیل بیانگر واقعیت اراده ملت‌های بیدار و مقاوم منطقه نیست.

گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن درود فرستادن به مواضع مردمی بحرین و کشورهای عربی و اسلامی مخالف این توافق، افزودند: سازمان آزادی‌بخش فلسطین با این توافق‌ها باید از اتحادیه عرب خارج شود.

بنابر اعلام این گروه‌های فلسطینی،‌ به دلیل سقوط اخلاقی برخی رژیم‌های عربی، تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر نباید بر گزینه مذاکرات با این رژیم‌ها تکیه و اعتماد کند.

مقاومت فلسطین همچنین خواستار تحقق هرچه زودتر وحدت ملی و توافق بر سر راهبردی ملی برای مقابله فراگیر شدند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.  

بحرین دومین کشور پس از امارات متحده عربی است که در روزهای اخیر روابط خود را با اسرائیل عادی می‌کند.

اگر چه منابع صهیونیستی فاش کردند که روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.  

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد نیز با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی کردند.

اقدام بحرین و امارات متحده عربی برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha