سایت ۲۷ هکتاری بیرجند برای ساخت مسکن اختصاص داده شد

بیرجند - ایرنا - کمیسیون طرح تفصیلی (ماده ۵)، طرح آماده‌سازی سایت ۲۷ هکتاری اراضی دولتی بیرجند را تایید کرد تا اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی یک گام دیگر پیش برود.

به گزارش روز شنبه استانداری خراسان جنوبی، کمیسیون طرح تفصیلی (ماده ۵) به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

مهمترین دستور کار این جلسه، بررسی و واکاوی طرح تفکیکی اراضی تخصیص یافته به طرح اقدام ملی در شهر بیرجند بود که مورد تایید اعضا قرار گرفت. 

معاون استاندار خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به اقدامات استان در راستای تأمین زمین مورد نیاز برای تحقق این برنامه گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، خراسان جنوبی جزو معدود استان‌هایی بود که زمین مورد نیاز را تامین کرد. 

سید کمال الدین میرجعفریان تصریح کرد: با توجه به حجم متقاضیان واجد شرایط و افرادی که در سایت اقدام ملی ثبت‌نام کرده بودند و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی، ظرفیت تامین زمین به پنج برابر افزایش یافت. 

وی گفت: موضوع تامین زمین مورد نیاز در همه شهرهای استان در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت و اداره کل برای انجام این کار، در شهرهایی که امکان تامین زمین وجود نداشت، محدوده‌هایی را به برخی شهرها اضافه کرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا بعد از اعمال تغییر کاربری‌های لازم در کمیسیون ماده ۵، به میزان ۲۷ هکتار در محدوده سایت اداری شهر بیرجند به این موضوع اختصاص یافت. 

وی بیان کرد: این محدوده برای احداث ۲ هزار و ۵۶۰ واحد قطعه‌بندی می‌شود.

تامین مسکن مورد نیاز از طریق طرح اقدام ملی مسکن یکی از راهکارهای پیش بینی شده برای رفع نیاز مسکن در استان خراسان جنوبی است.

بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در هفته گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه اول در زمینه اطلاع‌رسانی در طرح اقدام ملی مسکن، رتبه دوم در بررسی ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی براساس نسبت متقاضیان تایید نهایی شده به متقاضیان حائز شرایط و در مجموع کسب رتبه پنجم در سطح کشور در طرح اقدام ملی مسکن شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در شهرستان‌های طبس و فردوس رکورددار واریز وجه برای طرح اقدام ملی نسبت به سطح کشور هستیم.

وحید داعی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل درخصوص واگذاری زمین به صورت گروهی به ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی را داریم.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha