بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در تمامی مطب‌های مشهد محقق می‌شود

مشهد- ایرنا- تمام مطب‌ها و مراکز پزشکی در مشهد تا پایان امسال تحت سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی قرار می‌گیرند و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

جانشین معاون دادستان در امور اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم خراسان رضوی روز یکشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به دنبال اقدامات انجام شده پسماندهای عفونی بیش از  هزار و ۴۰۰ مطب و درمانگاه و آزمایشگاه در مشهد از سال گذشته تاکنون بی‌خطر سازی شده است.
فرزاد بهشتی افزود: افزون بر هزار و ۲۳۰ مورد از این تعداد مطب پزشکی و بقیه درمانگاه و آزمایشگاه بوده‌اند که با حمایت و همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد، پسماندهای آنها بی‌خطرسازی شده ‌است.
وی اضافه کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماند، شهرداری فقط موظف به جمع‌آوری پسماندهای عادی است و مدیریت پسماندهای ویژه از جمله پسماندهای پزشکی برعهده تولید کننده است.

او ادامه داد: در این چهارچوب مراکز درمانی دارای زباله‌های عفونی شامل بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی با شرکت های خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست قرارداد دارند.
عضو قضایی کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم در حوزه سلامت و درمان استان خراسان رضوی همکاری سازمان نظام پزشکی با حوزه قضایی را سازنده و ارزشمند دانست و گفت: مشکل پسماندهای عفونی در مشهد با ورود دادستانی به این موضوع و با حمایت سازمان نظام پزشکی و پای کار آمدن همه دستگاهها از جمله معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست استان تقریبا حل شده است.
بهشتی افزود: تا پایان امسال تمام مطب‌های مشهد تحت پوشش سیستم بی خطرسازی پسماندهای عفونی قرار می گیرند و متخلفان  بر اساس قانون مدیریت پسماند و با اعلام اداره کل محیط زیست خراسان رضوی تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناس دارای پروانه دارد.

هم اکنون بیش از هشت هزار و ۴۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص عضو این نهاد در خدمت به بیماران فعالیت می‌کنند که بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد پزشک عمومی، حدود دو هزار و ۷۵۰ نفر پزشک متخصص و بقیه فوق تخصص هستند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha