استاندار ایلام: یکسال آخر دولت، زمان پاسخگویی به نیازهای اصلی مردم است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام تاکید کرد: مدیران و فرمانداران در سال پایانی دولت باید از تغییر پرهیز و تمام تلاش خود را صرف پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم کنند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام گفت: در اوایل دولت یازدهم و دوازدهم تغییرات لازم صورت گرفت و تداوم این تغییرات در فرصت کم یک سال آخر دولت به صلاح نیست بلکه باید با تاکید بر ثبات مدیریتی باعث بالا بردن انگیزه برای کار و تلاش مضاعف در مدیران باشیم.

وی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا حدامکان از تغییرات جلوگیری کنند و اظهار داشت: یکی از دلایل این عدم تغییر این است که مدیران تازه تجربه لازم را کسب کرده‌اند و حالا باید پاسخگوی کارهای انجام داده باشند و در نهایت بار مسئولیت را تحویل فرد دیگر در دولت بعدی بدهند.

عدم تغییر مدیران به نمایندگان کمک می‌کند بر وظایف اصلی خود متمرکز شوند

استاندار ایلام یادآور شد: دولت در ۲ زمان مختلف در شروع دولت یازدهم و در آغاز دولت دوازدهم تغییرات لازم را انجام داده است، الان نمی‌شود در یک سال آخر دولت دور سوم تغییرات به راه بیاندازیم چراکه در این مدت زمان کم تا مدیر با چم و خم کار آشنا شود عمر دولت تمام شده است.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در استان‌های کوچک چون مناطق زاگرس‌نشین مردم از نمایندگان انتظار تغییرات دارند در حالیکه کار و وظیفه اصلی نماینده قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است و این منجر به یک آسیب و فرصت سوزی بزرگ در این مناطق می شود، بنابراین، عدم تغییر در این زمینه نیز باعث کمک به نمایندگان می‌شود تا تمرکز بر وظایف اصلی خود در راستای خدمت به مردم داشته باشند.

مدیران کم‌کار در هر زمان تغییر خواهند کرد

وی تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که مدیران کم‌کاری کنند و بی‌انگیزه باشند و ما بی‌تفاوت باشیم، چراکه عقیده داریم مدیری که حتی یک روز از عمر مدیریت او باقیمانده باشد باید با قدرت کار کند.

استاندار ایلام گفت: اگر مدیری کار نکند و در راستای وظایف خود در خدمت به مردم کوتاهی بکند حتی اگر یک روز از عمر مدیریتی او باقیمانده باشد، باید تغییر خواهد کرد.

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر احترام به وظایف قانونی نمایندگان توسط مدیران اضافه کرد: باید حرمت نمایندگان در ساز و کار نظارت میدانی بر کار اجرایی نگه داشته شود.

وی یادآور شد: انجام وظایف قانونی نمایندگان در امر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون و امور بین‌المللی در راس بودن مجلس را به نمایش می‌گذارد.

بدون هماهنگی استاندار و فرمانداران هیچ تغییری در حوزه دولت اتفاق نمی‌افتد

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مدیران با تمام توان بر وظایف اصلی خود در راستای خدمت به مردم تمرکز کنند، گفت: بنای کار ما بر عدم تغییر و ثبات مدیریتی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی است و اگر تغییراتی هم باشد بر طبق قانون از طریق وزارتخانه مربوطه و با نظر نماینده عالی دولت در منطقه انجام می‌شود و غیر از این ساز و کار دیگری متصور نیست.

سلیمانی‌دشتکی افزود: بدون هماهنگی استاندار در استان و فرماندار در شهرستان تغییری در حوزه دولت اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه مسیر روشن ما وحدت و همدلی و هم‌افزایی در راستای خدمت به مردم است، اظهار داشت: همکاری، همدلی و وحدت برای ایجاد هم‌افزایی در راستای خدمت به مردم و توسعه استان در دستور کار است و در این مسیر دست کسانی که برای خدمتگذاری به طرف مردم دراز می‌شود را به گرمی می‌فشاریم. 

پیشگامی ایلام در پرداخت تسهیلات کرونا

استاندار ایلام همچنین از پیشگامی استان در پرداخت تسهیلات آسیب دیدگان کرونا خبر داد و گفت: از مجموعه‌ تعاون و مدیران دستگاه‌های اجرایی به خاطر تلاش در راستای جذب این تسهیلات قدردانی می‌شود اما هنوز جای کار داریم چراکه تاکنون تنها یک سوم اعتبارات جذب شده است.

وی از فرمانداران خواست: به جد و بصورت متناظر جلسات‌ شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری را در شهرستان‌ها تشکیل دهند و در جهت جذب تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا تسریع ایجاد کنند.

۴۲.۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات دهلران شرکت کردند

استاندار ایلام به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه جنوب استان اشاره‌ کرد و یادآور شد: بطور معمول در انتخابات‌ مرحله دوم تعداد شرکت کنندگان کم‌تر می شود اما در حوزه انتخابیه دهلران بیش از ۴۲.۵ درصد واجدان شرایط در این دوره از انتخابات  شرکت کردند و رتبه اول کشور را از بعد مشارکت همچون مرحله اول به خود اختصاص دادند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه رقابت‌های انتخاباتی در محیط‌های کوچک به خاطر بافت قومی و قبیله‌ای حساس می‌شود، اظهار داشت: اما انتخابات در حوزه جنوبی استان با درایت مسئولان و دست‌اندرکاران بدون تنش و درگیری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سالم امن و با مشارکت بالا برگزار شد.

وی افزود: امیدوارم نماینده منتخب بتواند در چارچوب وظایف قانونی خود در امر قانونگذاری و تلاش در جهت پیگیری و رفع مشکلات مردم موفق و تأثیر گذار باشد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha