۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84038118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدها معترض در مینسک بازداشت شدند

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 84038118
صدها معترض در مینسک بازداشت شدند

مسکو- ایرنا- ماموران امنیتی در مینسک پایتخت بلاروس بیش از ۴۰۰ نفر از مخالفان دولت این کشور را در اعتراضات خیابانی بازداشت کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، طبق معمول چند هفته اخیر در خیابان های مرکزی مینسک و در چند شهر دیگر در این کشور ازجمله شهر برست به خیابان‌ها آمدند.

نیروهای امنیتی بلاروس پیشتر با مستقر شدن در خیابان ها نسبت به برگزاری هر گونه تظاهرات هشدار داده بودند.

اما بر اساس اطلاعات رسانه های خبری، معترضان در حالی که شماری از آنها پرچم مخالفان دولت بلاروس در دست داشتند در خیابان های «پراسپکت نزاویسیمستی»، «پراسپکت ماشروف» و «پراسپکت پابدیتلی» راهپیمایی کردند.

ماموران امنیتی با خودروهای ویژه ضدشورش معترضان را همراهی کردند و پس از آن و بعد از هشدار به آنان، اقدام به بازداشت معترضان کردند.

 بر اساس اطلاعات وزارت کشور بلاروس، در مجموع ۳ هزار نفر در اعتراضات در مینسک شرکت داشتند.

خبرگزاری تاس اعلام کرد: ماموران امنیتی بیش از ۴۰۰ معترض را بازداشت کردند و اکثر معترضان محل راهپیمایی را ترک کردند.  

 اکثر افرادی که بازداشت شدند مرد بودند و در بین دستگیر شدگان چند زن هم وجود داشت.

روز گذشته نیز در مینسک چند صد نفر از مخالفان دولت بلاروس دست به اعتراض خیابانی زدند که ماموران امنیتی ۳۰ نفر را بازداشت کردند. 

انتخابات جنجالی بلاروس ۱۹ مرداد ماه برگزار شد و تنها ساعاتی پس از رای گیری، اعلام شد لوکاشنکو برای ششمین بار پیاپی با کسب ۸۰ درصد آرا رییس جمهور شده است.

مخالفانی که هفته ها پیش از انتخابات دست به اعتراض زده بودند، با شنیدن نتایج انتخابات خشمگین شدند و به خیابان ها آمدند اعتراضاتی که تا امروز ادامه داشته است هر چند بسیاری از معترضین بازداشت شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha