دود بی‌تدبیری ترامپ در چشم مردم آمریکا

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
کد خبر: 84038312
دود بی‌تدبیری ترامپ در چشم مردم آمریکا

تهران –ایرنا– ناظران و تحلیلگران عامل ادامه آتش‌سوزی‌های مهیب در غرب آمریکا و بی‌توجهی واشنگتن به این فاجعه زیست محیطی را که دود آن در چشم مردم ایالت های غربی این کشور می رود، ناشی از سیاست‌های مخرب « دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا می‌دانند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «اریک گارستی»(Eric Garcetti) شهردار شهر لس آنجلس در انتقاد به بی توجهی دولت ترامپ به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: این یک مساله مربوط به تغییر آب و هوا است و دولت دونالد ترامپ سرش را در لاک خود فرو برده است.

بنابراین گزارش، این آتش سوزی که ابعاد آن به بیش از پنج میلیون جریب بالغ بر دو میلیون هکتار می شود،  وسعت آن برابر با  ایالت نیوجرسی تخمین زده می شود.

این آتش سوزی که با آغاز فصل تابستان شروع شده، تا روز یکشنه ۲۸ کشته به همراه داشت اکنون شمار آن به ۳۵ کشته رسیده است.

افزایش انتقادها رویکرد ترامپ به تغییرات آب وهوایی

این شبکه خبری افزود: ترامپ که سرگرم کارزار انتخاباتی خود برای باقی ماندن در کاخ سفید است، طی هفته های اخیر کم تر به آتش شعله ور در غرب آمریکا اشاره کرده است اما در کارازار انتخاباتی ایالت نوادا ناگزیر شد تا بر این فاجعه تمرکز کند.

گارستی در بخش دیگری به سی ان ان گفت: سخنان ترامپ که بطور سیستماتیک اهمیت گرم شدن کره زمین را نادیده انگاشته است، آتش سوزی را به سادگی نتجیه سو مدیریت جنگلبانی می داند، این سخنان توهینی است به ساکنان ایالت کالیفرنیا، اگر تصور می کنیدکه تغییر آب و هوا حقیقت ندارد، از ماموران اطفای آتش این را سئوال کنید، این موضع ربطی به مدیریت جنگل بانی ندارد.

درهمین حال «جی انسلی» (Jay Inslee) فرماندار ایالت واشنگتن، ایالت شمالغرب آمریکا، درباره این آتش سوزی به شبکه «ای. بی. سی» گفت: این آخر الزمان است، دیوانه کننده است که سواحل غرب آمریکا آتش گرفته که رئیس جمهوری در آمریکا است که منکر تغییر آب و هوایی است.

بیدار باش آمریکا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

«کیت براون» فرماندار ایالت اورگان نیز ضمن انتقاد از دونالد ترامپ و با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیون جریب از اراضی این ایالت در آتش سوخته است، گفت: این یک بیدار باش برای همه ما آمریکایی ها است که باید هرکاری در توان داریم برای مقابله با مساله تغییر آب و هوا انجام دهیم.

 شهرهای آمریکا بمباران هوایی شده اند

سی ان ان در گزارش دیگری افزود: ادامه آتش سوزی مهیب در ایالت اورگان برخی شهرها را چنان با خاکستر یکسان ساخته که تصور می رود این شهرها بمباران های هوایی شده اند،  شهر «دتریت» ایالت اورگان در فاصله ۱۲۰ مایلی جنوب شرقی  پورتلند مرکز این ایالت نمونه چنین وضعیتی است.

سی ان ان درادامه گزارش داد: ترامپ قرار است اواخر امروز با برخی از مقامات فوریت های اضطراری کالیفرنیا دیدار و درجریان این آتش سوزی قرار گیرد.

این شبکه خبری افزود: دود ناشی ازاین آتش سوزی سه ایالت کالیفرنیا، اروگان و واشنگتن را در بر گرفته و تنفس برای ساکنان غرب آمریکا را دشوار ساخته است.

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا، درحالی اکنون غرب آمریکا این چنین در آتش می سوزدترامپ به نظر این موضوع را از نظر دور داشته و به پیروزی مجدد در انتخابات آبان ماه چشم دوخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha