تشکیلات خودگردان فلسطین در حال بررسی تدابیری علیه اتحادیه عرب است

تهران - ایرنا - نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که این تشکیلات در حال بررسی تدابیری علیه «اتحادیه عرب» پس از موضع این اتحادیه درباره عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم اسرائیل است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه "رای الیوم"، " محمد اشتیه " نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین  امروز (دوشنبه)  در جلسه هفتگی کابینه این تشکیلات در "رام الله" افزود که این کابینه در حال بررسی پیشنهاد " محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان برای اصلاح روابط فلسطین با اتحادیه عرب است. 

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: اتحادیه عرب در برابر نقض آشکار تصمیمات خود که هیچ یک از آن‌ها عملیاتی نشده و به نمادی از ناتوانی اعراب تبدیل شده است، سکوت می‌کند. 

وی از کشورهای عربی خواست تا برنامه امارات و بحرین را برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که قرار است فردا طی مراسمی در آمریکا انجام شود، رد و این کشورها را تحریم کنند. 

اشتیه گفت: فردا ما شاهد یک روز سیاه در تاریخ امت عرب و شکست نهاد اتحادیه عرب که دیگر یک اتحادیه نیست، بلکه عامل تفرقه و گسست همبستگی عرب است، هستیم و این روز به تقویم دردهای فلسطین و شکست‌های اعراب اضافه خواهد شد. 

در عین حال "صائب عریقات " دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز دیروز گفت که در پی اعلام روابط رسمی امارات و بحرین با رژیم اسرائیل، فلسطین از اتحادیه عرب خارج نخواهد شد. 

وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی که از طریق اینترنت در رام الله برگزار شد، افزود: ما بخشی از نظام عربی هستیم و از آن خارج نمی‌شویم و امنیت ما بخشی از امنیت عربی است و اعراب نیز بر پایبندی خود به ابتکار صلح عرب که در سال ۲۰۰۲ شروع شد، تاکید کنند. 

آمریکا، رژیم صهیونیستی و  امارات عربی متحده ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی کردند.

همچنین "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه (21 شهریور) از عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.  

اقدام بحرین و امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha