۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84038785
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پائیز مرگبار برای اروپای کرونازده

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
کد خبر: 84038785
پائیز مرگبار برای اروپای کرونازده

تهران –ایرنا– رئیس بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد که این سازمان پیش‌بینی می‌کند اروپا شاهد افزایش شمار روزانه مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر – آبان - آذر) باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هانس کلاگ» گفت که اوضاع سخت تر می شود و در دو ماه اکتبر و نوامبر شاهد فوتی های بیشتری خواهیم بود.

درحال حاضر موارد ابتلا به کرونا در قاره اروپا سیر صعودی داشته اگرچه شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در این قاره نسبتا ثابت مانده است.

کلاگ به خبرگزاری فرانسه گفت: متوجه هستم که اکنون زمانی نیست که کشورها بخواهند این اخبار بد را دریافت کنند.

وی در عین حال تاکید کرد که مایل است حامل پیامی مثبت مبنی بر پایان یافتن همه گیری کرونا باشد.

مقام های ۵۵ کشور عضو اروپایی سازمان جهانی بهداشت قرار است طی روزهای دوشنبه و سه شنبه نشستی آنلاین برگزار کنند تا نحوه واکنش به ویروس کرونا را به بحث گذارند و در مورد راهبرد پنج ساله شان به توافق برسند.

با این حال، کلاگ به کسانی که معتقدند تولید واکسن به این بیماری پایان می دهد، هشدار داد و گفت: همواره می شنوم که واکسن باعث پایان این همه گیری می شود که البته اینطور نیست.

وی افزود: ما حتی نمی دانیم که واکسن به درد همه گروه های جمعیتی می خورد یا نه. در حال حاضر شواهدی موجود است که واکسن به یک گروه کمک می کند و به گروهی دیگر نه.

کلاگ گفت: پایان این همه گیری زمانی است که ما به عنوان یک جامعه بدانیم چطور با آن زندگی کنیم و این بستگی به ما دارد که پیامی بسیار مثبت است.

در هفته های اخیر، شمار موارد ابتلا به کرونا در اروپا به ویژه در اسپانیا و فرانسه به شدت افزایش یافته است. تنها در روز جمعه، بیش از ۵۱ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در ۵۵ کشور واقع در بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت گزارش شد که بیش از بالاترین رقم ابتلا در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) بود.

این در حالی است که شمار مرگ و میر ناشی از کووید–۱۹ در این منطقه در همان رقم مشابه از اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد ماه) ثابت مانده و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد مرگ مرتبط با این بیماری گزارش شده است.

تاکنون ۲۹ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۵۷ نفر در سراسر جهان به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۹۲۸ هزار و ۳۳۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و ۲۱ میلیون و ۳۱ هزار و ۷۶۱ نفر بهبود یافته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha