حقوق ورزشکاران پارالمپیکی از مهرماه پرداخت می‌شود

 تهران- ایرنا- دبیر اجرایی کمیته ملی‌پارالمپیک در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد گفت: با تصمیم کمیته ملی پارالمپیک‌ از ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ تمام حقوق و مزایای ورزشکاران شانس نقره و برنز را پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا،‌ نشست خبری دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به صورت آنلاین با خبرنگاران برگزار شد. «محمد تابع» در این نشست اظهار داشت:‌ در برگزاری اردو ورزشکاران پارالمپیکی اولویت ما رعایت تمام پروتکول‌های بهداشتی است. این تاکید موجب شده تا سلامت ورزشکاران بر نتیجه‌گیری اولویت داشته باشد. شرایط ویژه برای اردوها در نظر گرفتیم و منتظر اخذ مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. اگر فدراسیون‌ها بتوانند مجوز لازم را کسب کنند کمیته نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

تابع در باره احتمال برگزاری پارالمپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ افزود: ‌طبق اعلام کمیته بین المللی پارالمپیک، بازی‌های توکیو به طور حتم سال آینده برگزار می‌شود و همین مساله امید و انگیزه ها را برای ورزشکاران زنده کرد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: شرایط ویژه‌ای برای ورزشکاران زیر مجموعه فدراسیون‌هایی که مجوز کسب کنند در نظر خواهیم گرفت. پیش‌بینی شده که برای اردوها بهرتین امکانات لازم را فراهم کنیم. اگر اردو خارج از تهران باشد بدون شک بهترین پرواز و هتل رزو خواهد شد و حتی در نظر داریم برای هر ورزشکار ۲ صندلی هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه رزو کنیم. همچنین بهترین هتل‌ها برای این ورزشکاران در نظر گرفته خواهد شد و اتاق‌ها تک نفره خواهد بود. البته تمام این شرایط به کسب مجوز فدراسیون‌های زیر مجموعه بستگی دارد.

وی همچنین افزود: در فصل سرما به دنبال برگزاری اردو در استان‌هایی هستیم که از لحاظ آب و هوایی شرایطی نزدیک به توکیو دارند. همچنین یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب این شهرها آن است که شهر محل اردو از لحاظ میزان ابتلا به ویروس کرونا در پایین‌ترین سطح ممکن باشد.

احتمال بازگشت «سیدمحمدشروین اسبقیان» به وزارت ورزش و جوانان از دیگر مباحث مورد توجه تابع بود. او گفت: از این موضوع خبر ندارم و امور فدراسیون‌ها زیر نظر وزارتخانه است. اگر ما با این فدراسیون‌ها در ارتباط هستیم به خاطر این است که  ورزشکاران پارالمپیکی با آن فدراسیون در همکاری هستند. امیدوارم ثبات در مدیریت فدراسیون جانبازان و معلولین بلند مدت باشد.

تابع در مورد موضوع استخدام ورزشکاران پارالمپیکی و انتقادات مطرح توسط برخی از آنها نیز تصریح کرد: آیین نامه استخدامی برای ورزشکاران داریم که مصوبه دارد، باید تلاش شود تا در صورت امکان و به نفع برخی ورزشکاران جوان‌تر، تغییراتی در این آیین نامه اعمال شود. پیگیر این مساله هستیم.

 دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در ادامه نشست خود با اشاره به فوت «راضیه شیرمحمدی» ملی‌پوش پاراتیراندازی در سال گذشته نیز گفت: شماری از سهمیه‌های ما متعلق به فرد نیستند و به کشور اختصاص دارند. اگر فدراسیون تیراندازی بتواند جانشین شایسته برای این ورزشکار پیدا کند آن ورزشکار را به توکیو اعزام خواهیم کرد زیرا سهمه مرحوم شیرمحمدی متعق به کشور است. البته این جانشین باید  فاکتورهای کمیته ملی پارالمپیک را داشته و رکوردهایش در سطح نفرات برتر جهانی باشد.

وی در مورد بسکتبال با ویلچر و مهلت مقرر برای کلاس‌بندی ورزشکارانش گفت: مواردی از طرف کمیته بین المللی پارالمپیک مطرح شده مبنی بر اینکه برخی کلاس بندی ها فاقد اعتبار است، قرار است برخی کلاس بندی ها باید تغییر کند. قرار است در این زمینه کمیته ملی پارالمپیک با کشورها مذاکره کند.  

تابع در پایان با اشاره به پرداخت حقوق و مزایای ورزشکاران پارالمپیکی گفت: از آغاز سال ۱۳۹۹ حقوق ورزشکاران شانس طلا پرداخت شده است و از مهرماه نیز حقوق ورزشکاران شانس نقره پرداخت می‌شود.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha