۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۲۹
کد خبر: 84040326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سالانه ۳۰ هزار دانش‌آموز به شهرستان‌های استان تهران افزوده می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: با مهاجرت‌های صورت گرفته، سالانه ۳۰ هزار دانش‌آموز به مناطق مختلف شهرستان‌های استان تهران افزوده می‌شود که ساماندهی این افراد، به احداث مدارس جدید نیاز دارد.

محمد صیدلو روز سه‌شنبه در جلسه مشترک با مدیران شهرستان ورامین که با حضور معاون فرهنگی معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد اظهار کرد: سالانه ۳۰ هزار دانش آموز جدید به مجموعه شهرستان‌های استان تهران افزوده می شود اگر این افراد به خانوار تبدیل شوند، سالانه ۱۲۰ هزار خانواده معادل یک شهرستان، به این استان اضافه می‌شود که ساماندهی این دانش‌آموزان به هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
وی تصریح کرد: میانگین تراکم دانش‌آموزان در کل کشور ۲۴ نفر است که این عدد در شهرستان‌های استان ۳۲ نفر است که در کنار نرخ تراکم دانش‌آموزان در مناطق روستایی که حدود ۱۰ نفر است، تراکم دانش‌آموزان در مناطق شهری گاه به بیش از ۴۰ نفر می‌رسد که این امر از کیفیت آموزش می‌کاهد.
وی افزود: استان تهران پایخت مسکن مهر است که به دلیل بی‌توجهی به برخی از قوانین از جمله الزام انبوه سازان به ساخت مدارس در مجتمع‌های دارای ۲۰۰ واحد، مناطقی مانند پرند و پردیس را با چالش بزرگ کمبود فضای آموزشی مواجه کرده است.
صیدلو با اشاره به تحصیل هزاران نفر از دانش‌آموزان اتباع درشهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع در استان‌های مختلف کشور مشغول به تحصیل می‌باشند که از این تعداد، ۱۳۰ هزار نفر در مدارس شهرستان‌های استان تهران حضور دارند.
وی گفت: پیش از سال ۹۳ بابت ثبت نام دانش‌آموزان اتباع شهریه‌ای دریافت می‌شد که پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پذیرش تمامی دانش‌آموزان اتباع در مدارس، ثبت نام این افراد به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود که این امر، بخشی از درآمدهای آموزش و پرورش را کاهش داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: ۱۰ هزار نفر از معلمان شاغل در شهرستان‌ها، در شهر تهران زندگی می‌کنند و برای تردد این افراد، مجبور به تأمین سرویس ایاب و ذهاب با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در سال هستیم.
وی از موضوع قلع و قمع مدارس به عنوان دیگر چالش آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: برخی از فضاهای آموزشی به دلیل نداشتن سند مالکیت، با مشکل محدودیت استفاده از سوی آموزش و پرورش مواجه شده‌اند و تعدادی از این مدارس، قلع و قمع شده‌اند که این امر مشکلات کمبود فضای آموزشی را افزایش داده  است.
وی همچنین به موضو ع کرونا و بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و افزود: اولویت آموزش و پرورش، حضور دانش‌آموزان در فضایی امن است، از این رو حتی حاضریم دانش‌آموزان یک کلاس را به چندین گروه تقسیم کنیم تا حتی در طول هفته، یک روز در مدرسه حاضر شوند.
صیدلو تصریح کرد: ارائه آموزش به صورت غیرحضوری در بستر شبکه شاد به مزیت‌هایی نیازد دارد تا معلمان به استفاده از آن ترغیب شود که مهمترین آن، رایگان شدن استفاده از این فضا است که این مهم تا کنون محقق شده و امید است تا پایان سال تحصیلی همچنان ادامه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha