۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۱۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84040404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در مدارس چهارمحال و بختیاری رعایت می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در مدارس چهارمحال و بختیاری رعایت می‌شود و گزارش‌ها حاکی از روند رو به رشد رعایت این پروتکل‌ها است.

سید حامد برکاتی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی رسانه ای  در شهرکرد افزود: آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان نیز در این رابطه بسیار مهم است که هم معلمان و هم خانواده‌ها باید در این خصوص همکاری کنند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را موثرترین راه کنترل و مدیریت شیوع کرونا دانست و گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری و شست‌وشوی دست‌ها سه اصل مهم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به شمار می‌رود که چنانچه همگان نسبت به این موارد التزام جدی داشته باشند تا حد زیادی می‌توان این بیماری را کنترل کرد.

برکاتی تصریح کرد: بنا بر شواهد بیش از نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری از ماسک استفاده می‌کنند اما از آنجا که در همجواری با استان‌های با شرایط قرمز قرار دارند، باید با خودداری از ترددهای غیرضرور به این استان‌ها و اهتمام بیش از پیش به پروتکل‌های بهداشتی مسئولان را در مهار شیوع کرونا یاری دهند.

مدیرکل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از افت شاخص جایگزینی جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: این افت شاخص را در استان چهارمحال و بختیاری با وجود سبک زندگی سنتی شاهد هستیم.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha