۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84041843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بایدن به دنبال جلب حمایت لاتین‌تبارها در ایالت‌های کلیدی

تهران-ایرنا- در حالی که کمتر از ۵۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا باقی مانده است، جو بایدن نامزد دموکرات ها تلاش می‌کند حمایت لاتین تبارها را در ایالت کلیدی فلوریدا جلب کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای آمریکایی هیل در گزارشی در این زمینه نوشت: پیروزی بایدن در فلوریدا به شکل موثری راه را برای احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید در نوامبر (آبان) خواهد بست.

با این حال نظرسنجی ها نشان می دهد که بایدن در بین لاتین تبارها حتی از حمایت کمتری نسبت به هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ برخوردار است؛ موضوعی که دموکرات ها را نگران کرده است.

آنها نگران این هستند که ضعف احتمالی بایدن در بین این طیف کلیدی انتخاباتی در بین دموکرات ها شانس ترامپ برای پیروزی در فلوریدا را افزایش دهد به ویژه این که ترامپ نسبت به دیگر ایالت های تاثیرگذار در نتیجه انتخابات، شانس بیشتری برای جلب آرای الکترال کالج دارد.

بایدن روز سه شنبه به منظور شرکت در یک مراسم جمعیت لاتین تبار  شهر «کیسیمی/ Kissimmee» در مرکز ایالت فلوریدا عازم فلوریدا شد. ۶۰ درصد جمعیت این شهر را لاتین تبارها تشکیل می دهند.

بایدن در ایالتی که بیشترین تعداد پورتو ریکویی ها را در خود جای داده است خواستار سرمایه گذاری بر روی زیربناها و توسعه اقتصادی و کمک مالی هنگفت به این منطقه شد. مدیر ائتلافات فلوریدا در کمپین بایدن، با اشاره به طرح های بهبود اقتصادی معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: هیج رئیس جمهور یا نامزد رئیس جمهوری در گذشته طرحی به جامعیت طرح بایدن برای این منطقه ارائه نداده است.

یکی از معاونان کمپین بایدن گفت: ترامپ حتی پیشنهاد فروش پورتوریکو یا معاوضه آن و پشت کردن به ۳ میلیون جمعیت این منطقه را داده است.

جمعیت پورتوریکو بیشتر  در سرزمین اصلی آمریکا بویژه در ایالت‌های فلوریدا و نیویورک زندگی می‌کنند.

یک مقام سابق ارشد  دولت «دونالد ترامپ» پیشتر گفته بود که رئیس جمهوری آمریکا در پی فروش پورتوریکو یا معاوضه آن با «گرینلند» بوده است.

«میلز تیلور» رئیس سابق ستاد کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفته بود: ترامپ پس از وقوع ۲ توفان سهمگین سال ۲۰۱۷ در جزیره پورتوریکو در دریای کارائیب این پیشنهاد را مطرح کرده بود.
متوسط نظرسنجی های مرکز ریل کلیر پلتکس نشان می دهد بایدن فقط با اختلاف یک درصد در فلوریدا از ترامپ جلوتر است. ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ با همین یک درصد فاصله در فلوریدا پیروز شد.

کمپین ترامپ سرمایه گذاری هنگفتی صرف تبلغات به زبان اسپانیایی در فلوریدا کرده است و مدعی است می تواند در سطح ملی ۴۰ درصد از آرای لاتین تبارها را از آنِ خود کند.

انتظار می رود بایدن بتواند آرا لاتین تبارهای غیر کوبایی در جنوب فلوریدا کسب کند اما فرماندار لاتین تبار فلوریدا که خود فرزند مهاجران کوبایی است وی را به همدستی با آنچه که دیکتاتور سوسیالیست در کوبا و ونزوئلا توصیف کرده، متهم کرده است.

وی بایدن را متهم کرده که توجه اش به لاتین تبار ها فقط به خاطر قرار داشتن در سال انتخابات است.

دیدار روز سه شنبه بایدن از شهر کیسیمی نشان می دهد که او به دنبال پیروزی در فلوریدای مرکزی به ویژه در منطقه اورلاندوی بزرگ است که شاهد افزایش جمعیت پورتوریکویی ها در دو دهه گذشته بوده است. بسیاری از این گروه از رای دهندگان تمایل دارند به حزب دموکرات رای بدهند و در کنار آمریکایی های کوبایی تبار بیش از نیمی از آرای هسپانیک تبارها در فلوریدا را تشکیل می دهند.

در مسائل اقتصادی بایدن با اختلاف ۲۵ درصدی از ترامپ در بین لاتین تبارها جلو است این در حالیست که رای دهندگان به طور کلی امتیاز بیشتری به عملکرد اقتصادی ترامپ می دهند. در خصوص اصلاحات در بخش مهاجرت، مراقبت های بهداشتی و محیط زیست بایدن با اختلاف ۴۰ درصدی از ترامپ در بین لاتین تبارها جلوتر است.

انتخابات برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha