۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84042183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران مهاباد پرداخت شد

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۴۶
کد خبر: 84042183
۶۰۰ میلیارد ریال مطالبه گندمکاران مهاباد پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شرکت غله مهاباد گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال مطالبه کشاورزان این شهرستان بابت تحویل گندم به حساب آنان واریز شده است.

خدر مازوجی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان مهاباد اظهار داشت: امسال کشاورزان مهابادی ۲۶ هزار و ۲۱۸ تن گندم تولیدی خود را به هشت مرکز خرید تحویل دادند که به صورت تضمینی از آنان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان پرداخت مطالبه گندم‌کاران حداکثر ۱۰ روز پس از ارسال قبوض از مراکز خرید به بانک‌های عامل بود، ادامه داد: ۷۰ میلیارد ریال از کل مطالبه گندم‌کاران مهابادی باقی مانده که در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

مدیر شرکت غله مهاباد با بیان اینکه هم اکنون تنها مرکز خرید سیلو عملیات تحویل گندم را برعهده دارد، اضافه کرد: سال گذشته ۴۳ هزار تن و سال ۱۳۹۷ حدود ۵۸ هزار تن گندم توسط مراکز خرید، به صورت تضمینی خریداری شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم در این جلسه گفت: امسال ۳۷ هزار هکتار از مزارع این شهرستان علیه بیماری سن و پوره سم پاشی شده بود که مهاباد در سطح استان جزء شهرهای پیشتاز در این بخش است .

جعفر ایمانیان ضمن اشاره به کاهش ۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم عنوان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به افزایش قیمت تمام شده برداشت برای کشاورزان به صرفه نیست و امکان کاهش خرید در شرایط موجود برای سال‌های آینده نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: قیمت تضمینی گندم برای سال آینده ۵۵ هزار پیشنهاد شده که شورای اقتصادی کشور تاکنون با نزخ ۳۶ هزار آن موافقت کرده و انتظار داریم این قیمت برای سال آینده به گونه‌ای تعیین شود که موجب کاهش تولید و خرید این محصول استراتژیک نشود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار مهاباد در این جلسه با اشاره به نابسامانی نحوه توزیع آرد گفت: گزارش‌های در خصوص شکایت برخی از عشایر و نانوایی‌ها در خصوص کمبود آرد عنوان شده که هم اکنون در حال ساماندهی سهمیه روستاییان و عشایر هستیم.

خشایار صنعتی افزود: لیست عشایر و روستاییان برای دریافت سهمیه توسط بخشداری و تعاونی عشایری مهاباد باید مطابقت داشته باشد تا سهمیه افرادی که از ۲ محل عشایر و روستا آرد دریافت می‌کنند گرفته و به سمت محل های که کمبود دارند، هدایت شود.

در ادامه جلسه در خصوص کیفیت آرد، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نانوایی ها، ساماندهی نانوایی و لیست خانوار عشایر جهت توزیع متعادل آرد تبادل نظر شد. 

سال گذشته از ۹۹ هزار تن گندم تولید شده در مهاباد ۴۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شده بود.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha