۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84042375
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳۰ میلیارد تومان به کشاورزان توتونکار پرداخت شد

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶
کد خبر: 84042375
۱۳۰ میلیارد تومان به کشاورزان توتونکار پرداخت شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: امسال ۱۳۰ میلیارد تومان به کشاورزان توتون کار پرداختی داشتیم  و هم اینک هیچ بدهی به کشاورزان نداریم.

سیاوش افضلی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از دستگاه جدید بسته بندی سیگار مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار داشت: خوشبختانه شرکت دخانیات از حالت زیان دهی خارج شده و به سوددهی رسیده و در صورت تامین مواد اولیه که یکی از مشکل ترین مراحل تولید این شرکت می باشد، می تواند به فرم ایده آل دست یافته تا با گسترش این شرکت، بتوانیم سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیریم.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که در صنعت دخانیات افتاد، سال گذشته این شرکت به نقطه بحرانی رسید و سال گذشته هفت درصد از سهم بازار را در اختیار داشتیم که این رقم هم اینک به ۱۵ درصد افزایش یافته و هدف گذاری ما برای امسال حدود ۲۰ درصد از سهم بازار است.

وی اضافه کرد: البته تامین مواد اولیه یکی از معضلات مهم بحران سال گذشته بود چون قرار بود ۱۱ هزار تن مواد اولیه وارد شرکت شود که از این مقدار فقط حدود ۶۰۰ تن مواد اولیه وارد شرکت شد و اولین اقدام ما برای خروج از این بحران ، تهیه مواد اولیه بود و همچین حمایت های خوبی نیز توسط صندوق بازنشستگی فولاد کشور از این شرکت انجام شد.

وی بیان‌داشت: از سوی دیگر، توسعه و ایجاد شبکه توزیع مویرگی از الزامات مهم در احیاء سهم در بازار مصرف است و باید سهم واقعی خود را از بازار مصرف سیگار در کشور  بدست آوریم که تلاش و سعی ما این است که با افزایش تولید کیفی بتوانیم حدود ۶۰ درصد از سهم مصرف کشور را فراهم کنیم که برای تحقق این امر باید سالانه ۳۷ میلیارد نخ سیگار تولید کنیم که البته این میزان هم اینک حدود ۱۸ میلیارد نخ می باشد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران خاطرنشان کرد:  طی یک دهه اخیر رقبای شرکت دخانیات، ذائقه مصرف کنندگان را تغییر دادند که این امر یک کار برنامه ریزی شده بود و هم اینک ذائقه ها به سمت سیگارهای با سایز کوچک رفته و ما نیز باید در این امر سرمایه گذاری کنیم تا عمده تولیدات ما به سمت ذائقه مصرف کننده ها باشد.

افضلی تصریح کرد: گرچه از شش ماهه دوم سال گذشته روند صعودی را طی کرده ایم و در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشتیم اما نسبت به برنامه  های پیش بینی شده، عقب هستیم و باید در اندازه نانو و اسلیم نیز تولیدات ما افزایش یابد که در این راستا قرار است که طی چند روز آینده در تهران و ارومیه این خط های تولید راه اندازی شوند.

وی یادآور شد: از طرف دیگر برای تولید بیشتر علاوه بر فراهم شدن مواد اولیه، باید در بخش های لجستیکی و  نیروی انسانی نیز شرایط خوبی را فراهم کنیم و علاوه بر اینکه ماشین آلات ما نوسازی شود، به ماشین آلات تازه نیز نیاز داریم و همچنین مشکلات مربوط به گمرک نیز باید برطرف شود چون هم اینک حدود ۱۰ میلیون یورو از لوازم و مواد اولیه شرکت دخانیات در گمرک رجایی مسدود شده که امیدواریم به زودی این وسایل به دست ما برسد.

 مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در پایان گفت: دخانیات گیلان بزرگترین مجتمع تولیدی ما در کشور محسوب می شود که از دیرباز تاکنون این شرکت بیشترین تولیدات کشور را در اختیار داشته و  امیدواریم که این روند همچنان ادامه یابد.

دستگاه تغییر اندازه بسته بندی سیگار مجتمع دخانیات گیلان روز چهارشنبه با حضور رضا مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، سیاوش افضلی مدیرعامل شرکت دخانیات ایران ، علیرضا چایچی مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران و مسئولان شرکت دخانیات گیلان در رشت مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha