۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 84042558
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمار کرونایی های هند از مرز ۵ میلیون تن گذشت

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 84042558
آمار کرونایی های هند از مرز ۵ میلیون تن گذشت

دهلی نو-ایرنا- وزارت بهداشت هند روز چهارشنبه اعلام کرد با ثبت ۹۰ هزار و ۱۲۳ مورد ابتلای جدید به کرونا در یک روز، آمار کل ابتلا به کرونا در این کشور به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش شبکه خبری "ایندیا تودی"، وزارت بهداشت هند افزود: در یک روز گذشته یک هزار و ۲۹۰ نفر در هند بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که به این ترتیب تاکنون ۸۲ هزار و ۶۶ نفر در این کشور قربانی این بیماری شده‌اند. 

هند هم اکنون دارای سریع‌ترین نرخ رشد ابتلا به کرونا در جهان است و تنها در ۱۲ روز گذشته بیش از یک میلیون نفر در این کشور به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. پس از آمریکا، هند در جایگاه دوم جهان از نظر بیشترین مبتلایان به کرونا می‌باشد. 

راجش بوشان یک مقام ارشد در وزارت بهداشت هند گفت: حداقل ۶ درصد از یک میلیون مورد ابتلای فعال کرونا در هند به اکسیژن احتیاج دارند. 

استراتژی قرنطینه سراسری 

در مراحل اولیه رشد کرونا در هند، این کشور در میان معدود کشورهای جهان قرار داشت که یک قرنطینه سراسری را وضع کرد. در واقع هند بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر را قرنطینه کرد. 

کارشناسان قرنطینه هند را یکی از سخت گیرترین قرنطینه‌ها در جهان توصیف می کنند که تقریبا بدون اطلاع قبلی و یک شبه وضع شد. کارخانه‌ها، مغازه‌ها، اداره‌ها و سایر فعالیت‌های اقتصادی به یکباره در این کشور تعطیل شدند. بنابراین میلیون‌ها نفر یک شبه منبع درآمد خود را از دست دادند و این امر منجر به نرخ منفی ۲۳ درصدی رشد ناخالص داخلی هند شد. 

هدف اولیه وضع قرنطینه در این کشور شکست زنجیره انتقال این ویروس اعلام شده بود؛ در نتیجه کاهش رشد اقتصادی به عنوان نتیجه این قرنطینه قابل پیش بینی بود. اما اکنون مشخص شده است که این قرنطینه تنها گسترش ویروس کرونا در هند را به تاخیر انداخته است.

در صورتی که نرخ کنونی ابتلا به کرونا در هند تا پایان ماه اکتبر ادامه یابد، انتظار می‌رود که هند تا ماه آینده از آمریکا (با ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا) عبور کرده و در جایگاه اول جهان از نظر ابتلا به این ویروس قرار می گیرد. 

در ماه جاری (سپتامبر) بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شده‌اند که این بیشترین آمار ابتلای ماهانه به کرونا در هند از زمان آغاز انتشار این بیماری است. 

استراتژی تست گیری 

استراتژی هند در کنترل بیماری کرونا تست گیری، ردیابی و درمان بوده است. اگرچه هند ظرفیت تست کرونای خود را افزایش داده است اما این تست‌ها به‌اندازه جمعیت در معرض ابتلا به کرونا نبوده است. تست گیری یک چالش بزرگ در همه ایالت‌های هند بوده است.

ایالت‌های بیهار، بنگال غربی و اودیسا به دلیل تست گیری کم با وجود آمار بالای کرونا در شهرهای مختلف مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. بسیاری از مردم هند گزارش داده‌اند که با وجود ابتلای یکی از اعضای خانواده آن‌ها به کرونا، مقامات محلی از جمع آوری نمونه خون سایر اعضای خانواده خودداری کرده‌اند. 

کسری بودجه در مقابل زندگی 

در دو ماه گذشته دولت هند بیشتر بر بازگشایی حداکثری اقتصادی متمرکز شده است و این امر باعث شد که تعداد بیشتری از افراد مجبور به ترک خانه‌های خود شوند. 
نابودی تعداد زیادی از مشاغل در طول قرنطینه به این معنی بود که بسیاری از افراد نخواهند توانست برای خرید مایحتاج ضروری خود اقدام کنند. 
دولت هند نگران کسری بودجه خود است به همین دلیل از معرفی بسته‌های کمکی جدید به جمعیت خودداری کرده است و اجازه داد مردم با آزادی کامل به امور روز مره خود بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha