۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 84048804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۲۳ درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌غربی

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 84048804
کاهش ۲۳ درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در سال آبی جاری (۱۳۹۸- ۱۳۹۹) در مجموع ۳۷۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شده که در مقایسه با سال آبی گذشته ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین بارش‌های سال گذشته در آذربایجان‌غربی ۴۸۶.۸ میلی‌متر ثبت شده و میانگین بلندمدت بارش‌های این استان ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌های امسال آذربایجان‌غربی در مقایسه با پارسال ۲۳ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت آن ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سال آبی از اول مهر هر سال شروع و به ۳۱ شهریور سال بعد ختم می‌شود، اضافه کرد: سردشت و پیرانشهر به ترتیب با ۸۲۳.۳ میلی‌متر و ۷۴۲.۹ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بودند و در همین مدت پلدشت با ۲۴۰ میلی‌متر و چایپاره با ۲۶۸ میلی‌متر کم‌باران‌ترین شهرهای استان بودند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: در سال آبی جاری ۳۴۸.۲ میلی‌متر بارندگی در مرکز استان (ارومیه) ثبت شد که این مقدار بارش در مقایسه با ۴۹۴ میلی‌متر بارندگی پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته و در مقایسه با ۳۳۶.۵ میلی‌متر میانگین بارندگی بلندمدت این شهرستان سه درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۵۷.۹ میلی متر بارندگی نیز در مهاباد گزارش شده است که در مقایسه با ۶۵۵.۴ میلی‌متر سال قبل، ۳۰ درصد کاهش و در مقایسه با ۴۱۲.۶ میلی‌متر میانگین بارندگی بلندمدت ۱۱ درصد افزایش یافته است.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha