۱۹ تیم بسیج پزشکی به روستاهای محروم خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد-ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۱۹ تیم و گروه جهادی پزشکی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم و همچنین کمک به بیماران نیازمند این مناطق اعزام شدند.

عیسی برجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۱۶ تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون  به حاشیه شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و گرمه و راز اعزام شدند و در این مناطق محروم به اقشار آسیب پذیر جامعه خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: سه گروه جهادی تخصصی نیز به منطقه سرانی شیروان، روستاهای بجنورد و جاجرم اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در طرح شهید رهنمون بیشتر هدف آموزشی و بهداشتی است، گفت: در اجرای این طرح گروه های اعزامی که  سه تا پنج نفر هستند،  بیماران نیازمند را شناسایی می کنند.

برجی افزود: بیمارانی که نیازمند خدمات عمومی باشند از خدمات بهره مند می شود اما بیمارانی که نیاز به تخصص دارند به بیمارستان ها و مراکز درمانی معرفی خواهند شد.

 مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: گروه های جهادی پزشکی جهادی متشکل از پزشکان متخصص در حوزه زنان، دندان پزشکی، روانشناس، مشاوره، ماما و پرستار است.

برجی اظهار داشت: پیش بینی می شود در قالب گروه های جهادی به بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر از هم استانی ها در مناطق محروم زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح موکب درمانی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در امامزاده غیبی شیروان و امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد با همکاری و مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در اربعین اجرا می شود، هر ساله از بسیج جامعه پزشکی تیم هایی در این مناسبت اعزام می شدند.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری ۳۲۰ هزار بسیجی سازمان یافته دارد که بخش زیادی از آنان فعالان صنوف مختلف را در برمی گیرند.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند

از مجموع این تعداد ۱۴۰ نفر پزشک و پیراپزشک عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha