مشتریان گروه بهمن نگران خدمات پس از فروش نباشند

تهران- ایرنا- معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، با اشاره به تامین کافی قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز مشتریان این گروه خاطر نشان کرد: مشتریان هیچ نگرانی بابت خدمات پس از فروش نداشته باشند.

«سید امیر میرمنصف» امروز (دوشنبه) در نشست خبری گروه بهمن در خصوص برنامه های خدمات فروش و پس از فروش، در پاسخ به ایرنا افزود: زیرساخت ارائه خدمات بر پایه وجود قطعه استوار است و سیاست این گروه عرضه محصول در شرایط اطمینان از تامین قطعات تا محصول نهایی است و در غیر این صورت محصول عرضه نمی شود.

وی بیان داشت: این مهم حتی شامل تامین فناوری و دانش نیروی انسانی حاضر در شبکه نیز می‌شود و تا این برنامه‌ها عملیاتی نشده و انبارها حداقل به مدت یک سال قطعات یدکی مورد نیاز را در اختیار نداشته باشند، حتی عرضه آن محصول آغاز نمی شود.

میرمنصف با اشاره به تداوم تحریم‌ها، یادآور شد: یکی از مسائل اصلی گروه بهمن در عقد قرارداد با طرف های تجاری خارجی، تضمین تامین قطعات برای مدتی مشخص است.

وی تاکید کرد: موضوع ارائه خدمات پس از فروش وظیفه قانونی ما و همه شرکت‌ها است و گروه بهمن نیز تامین قطعات خودروهای تولیدی خود به مدت ۱۰ سال را در برنامه داشته و در خصوص برخی محصولات حتی از این مدت زمان نیز فراتر رفته است.

معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود قطعات تقلبی در بازار، اظهارداشت: منکر وجود قطعات تقلبی در بازار نیستیم، اما باید گفت همه محصولات و قطعات مورد نیاز این شرکت تحت یک لیبل- هولوگرام خاص که دارای مشخصات امنیتی و محرمانه است، تولید می شود.

به گفته وی، مشتریان می توانند با اسکن کردن هولوگرام یاد شده و ارسال کد ۱۶ رقمی به سرشماره ۰۲۱۴۸۰۲۷ از اصالت قطعه مطمئن شوند، همچنین تامین قطعات از شبکه نمایندگی های مجاز به مشتریان توصیه می شود.

میرمنصف، همچنین در خصوص تغییر قیمتی قطعات، لوازم یدکی و تجهیزات این خودرو ساز، بیان داشت: هرچند قطعات با نرخ‌های ارز متفاوت در طول سال وارد کشور شده و به همان نسبت نیز باید قیمت‌گذاری شوند، اما در این زمینه سعی کردیم تا از سود خود بکاهیم و به همین دلیل، افزایش قیمت ها تاکنون زیر نرخ تورم بوده است.

وی یادآور شد: تاکنون هیچ ارزی برای تامین قطعات یدکی به این شرکت تخصیص داده نشده و همه را با حواله‌های ارزی آزاد تامین کرده ایم.

خودروی ناقص نداریم

این مقام مسوول گروه بهمن در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا، خاطرنشان کرد: گروه بهمن هیچ خودروی ناقص باقی مانده در کف کارخانه مانده ندارد، در سیاست های این گروه ایجاد تعهدات بلند مدت برای مشتریان تعریف نشده و در زمینه ایفای تعهدات معوق جزو بهترین شرکت های حال حاضر کشور هستیم.

وی ادامه داد: با گشایش‌های اخیر ایجاد شده در گمرک، به زودی چندین کانتینر قطعات مربوط به CKD های مورد نیاز ساخت خودروها به این شرکت ارسال شده و در خطوط تولید به کارگیری خواهند شد.

کسب ۶ رتبه در فروش و خدمات پس از فروش

میرمنصف با اشاره به جایگاه بسیار خوب این گروه در صنعت فروش و خدمات پس از فروش، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سال گذشته این خودروساز در حوزه خدمات فروش جایگاه نخست را در خودروهای سواری (شرکت بهمن موتور) و در حوزه خودروهای تجاری جایگاه های اول (شرکت بهمن دیزل) و دوم (شرکت سیبا موتور) کشور را به دست آمد.

وی گفت: همچنین بر اساس گزارش هفته گذشته وزارت صنعت در موضوع خدمات پس از فروش نیز شرکت بهمن موتور با دو پله ارتقا نسبت به سال گذشته در رده دوم قرار گرفت، شرکت بهمن دیزل در خودروهای تجاری مقام نخست و سیباموتور دیگر شرکت وابسته به این گروه در رده سوم ایستاد. 

این مسوول خاطرنشان کرد: قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز خودروهای تولیدی این گروه در سرتاسر کشور با زیرساختی ترکیبی از حمل و نقل هوایی و زمینی توزیع می‌شود و حداکثر زمان انتظار برای ارسال قطعات به دورترین نقاط کشور ۴۸ ساعت است.

وی همچنین به استاندارد سازی است خدمات در این گروه اشاره کرد که از دو سال پیش آغاز شده و اکنون ۳۴ نمایندگی این شرکت به استانداردهای روز مجهز شدند.

میرمنصف در خصوص برنامه‌های فروش این شرکت با وجود تحریم ها، بیان داشت: سفارش گذاری قطعات برای عرضه محصولات جدید آغاز شده و حتی خطوط تولیدی آنها نیز آماده شده که هم شامل خودروهای سبک و هم خودروهای تجاری خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha