۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۰۱
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84049394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار چهارمحال و بختیاری:رعایت نکردن مصوبات ستاد کرونا تخلف اداری است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری ایران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه، رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا را تخلف دانست و گفت: مدیران سهل‌انگار در رعایت مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا و پروتکل‌های بهداشتی به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تا زمان مدیریت و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، برگزاری تمامی نشست‌های تکریم و معارفه مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی ممنوع است.
وی افزود: اعمال تعطیلی برای تمامی فعالیت‌ها در چهارمحال و بختیاری به ‌علت اهمیت شرایط معیشتی و اقتصادی موجود ممکن نیست.
عباسی سلامت مردم را در کنار معیشت دارای یک اندازه اهمیت اعلام و تصریح کرد: اگر در مکانی پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت نمی‌شود و انجام فعالیت برای سلامتی مردم و جامعه خطرآفرین است، دانشگاه علوم‌پزشکی به‌صورت موردی از ادامه فعالیت آن واحد جلوگیری کند.
وی با توصیه نسبت به برگزاری جلسات با یک سوم ظرفیت یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری می‌توانند به یک سوم کارکنان خود دورکاری و مرخصی تشویقی بدهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی درخواست تعطیلی‌های موردی را به‌صورت مکتوب اعلام کند که در این خصوص تمامی متولیان ملزم به رعایت آن هستند.
وی گفت: فرمانداران می‌توانند به تناسب شرایط وضعیت شهرستان‌ها و اعلام دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اعمال محدودیت‌ها سیاست‌گذاری کنند.
عباسی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری مشکلات درون سازمانی خود را به ویروس کرونا گره نزنند.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری درخواست‌های خود را برای دریافت اعتبارات در سطح ملی به مقام مافوق خود اعلام  کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلاش می‌شود اعتباری برای دستگاه‌های اجرایی درگیر با ویروس کرونا در استان تامین و با اولویت توزیع شود.
وی یادآور شد: برای اسکان مسافران در راه مانده در جاده‌های چهارمحال و بختیاری هنگام بارش، از ظرفیت محل‌های اسکان جمعیت هلال‌احمر استفاده شود.
عباسی برگزاری مراسم ترحیم و هرگونه تجمع در آرامستان‌ها و مکان‌های غیرعمومی مانند منازل را ممنوع دانست و اظهار داشت: متولیان آرامستان‌ها به‌خصوص شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر این موضوع نظارت کنند.
وی گفت: نیروی انتظامی حضور خود را در نظارت بر مناطق گردشگری، اصناف، سامانه‌های حمل و نقل عمومی افزایش دهد.
عباسی تاکید کرد: دانشگاه‌ علوم پزشکی در بازدید از اصناف می‌تواند با هماهنگی تعزیرات حکومتی، اماکن و مراجع قضایی نسبت به پلمب واحدهای متخلف اقدام کند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha