تمام دانشگاه‌های دولتی زیر پوشش آموزش الکترونیکی قرار گرفتند

تهران- ایرنا- معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، تمام دانشگاه‌های دولتی زیر پوشش آموزش‌های الکترونیکی قرار گرفتند.

علی خاکی صدیق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: عمده دانشگاه های کشور سیستم نرم افزاری را برای آموزش مجازی آماده کرده اند؛ البته ۱۰۰ درصد دانشگاه های بزرگ و دولتی زیر نظر این آموزش ها قرار دارند و مشکلات عمده در برخی از دانشگاه های کوچکتر یا موسسات دولتی کوچک است.

وی با بیان اینکه هیچ کلاس درسی به آن معنا که در ترم های گذشته برگزار می شد، تشکیل نمی شود، گفت: تنها در شرایطی شاید کلاس برگزار شود که مثلا دانشجویان یک دانشگاه، بومی همان منطقه باشند و شرایط برای ترکیبی برگزار شدن آموزش ها وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت کلاس ها به صورت الکترونیکی باید ادامه یابد.

معاون آموزشی وزیر علوم همچنین درباره آخرین وضعیت رایگان شدن اینترنت دانشگاه ها توضیح داد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول داده است که اینترنت رایگان مانند ترم گذشته برای دانشگاه ها فعال شود.

خاکی صدیق در این باره که قرار بود فقط تخفیف ۵۰ درصدی اینترنت شامل دانشجویان و دانشگاه ها شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث رایگان شدن اینترنت مطرح شده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

به گزارش ایرنا، سال تحصیلی بیشتر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از ۱۵ شهریورماه در کشور با رنگ و بوی متفاوتی آغاز شد؛ این ترم جدید تحصیلی هم به دلیل ادامه شیوع ویروس کرونا مانند ترم گذشته همچنان به صورت مجازی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha