۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84051100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اطمینان رئیس کمیته بین المللی المپیک به برگزاری بازی های توکیو

پکن- ایرنا- در واکنش به نگرانی مقامات ژاپن در مورد احتمال تعویق مجدد یا لغو المپیک ژاپن، رئیس کمیته بین المللی المپیک نسبت به برگزاری بازی های توکیو حتی با وجود محدودیت های مربوط به ویروس کرونا، ابراز اطمینان کرده است.

به گزارش ایرنا از «ان.اچ.کی» توماس باخ پس از ارسال پیامی با عنوان «المپیسم و کرونا ۲» به ورزشکاران، اعضای کمیته بین المللی المپیک و سایر طرف های ذیربط، آن را بر روی وبسایت کمیته بین المللی المپیک منتشر کرد.

باخ در این پیام اشاره کرد که در هفته های اخیر حتی بدون وجود واکسن، رویدادهای ورزشی بزرگی برگزار شده است.

او گفت استقبال مثبت از این رویدادها «به وضوح آشکار می کند که نه تنها ورزشکاران و نهادهای ورزشی بلکه همه مردم در انتظار بازگشت ورزش به عنوان یک بخش جدانشدنی زندگی خود هستند.»

باخ به پیشرفت های حاصل شده در انجام آزمایش کرونا و واکسن اشاره کرد و گفت که آنها به تسهیل برگزاری ایمن رویدادهای ورزشی کمک خواهند کرد.

او در گذشته بر موضوع ایمنی به عنوان شرط برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به دلیل همه گیری جهانی کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شد تاکید کرده بود.

مقامات ژاپن نگران هستند علیرغم هزینه های بالایی که تا کنون متحمل شده اند المپیک توکیو لغو شود.

آخرین هزینه اعلام شده توسط توکیو در دسامبر ۲۰۱۹ مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار بوده است که طبق برآورد کمیته بین‌المللی المپیک هزینه‌های ناشی از تعویق بازی‌ها ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است این در حالی است که ژاپنی‌ها همچنان هزینه‌های مازاد داخلی خود را اعلام نکرده‌اند.

از سوی دیگر نیز، دولت ژاپن در تعامل با بدنه ورزش این کشور و کمیته برگزاری در حال تهیه یک برنامه به منظور کاهش میزان هزینه‌های ناشی از تعویق المپیک توکیو و برگزاری رویداد هستند که نتایج آن تا پایان سال‌ جاری میلادی اعلام خواهد شد.

المپیک توکیو قرار است یکم مرداد سال ۱۴۰۰ آغاز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha