۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84052851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۹ روستای سنندج از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ۱۹۶ روستای دارای سکنه شهرستان سنندج، تاکنون به ۱۵۹ روستا گازرسانی شده تا به شبکه سراسری گاز متصل شوند.

احمد فعله‌گری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به سخت‌گذر بودن و دشواری کار گازرسانی به روستاهای سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۸۹ روستای این شهرستان قابلیت گازرسانی دارند که البته شامل روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت است.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی در ۱۶ روستای سنندج در حال اجراست، اضافه کرد: کارهای مطالعاتی گازرسانی به ۱۴ روستا نیز در دست اقدام است که بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به هزینه‌بردار بودن گازرسانی به اغلب روستاهای استان اشاره کرد و یادآور شد: بطور متوسط برای لوله‌کشی به هر واحد روستایی در این استان بیش از ۲۰۰ میلیون ریال (گاهی تا ۲۳۰ میلیون ریال)  هزینه می‌شود.

فعله‌گری تاکید کرد: شهرستان‌های بانه، قروه، دهگلان، سروآباد و کامیاران که بیش از ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت آنها از نعمت گاز طبیعی برخوردارند جزو مناطق سبز کشور از لحاظ گازرسانی قرار گرفته‌اند.

وی گفت: اکنون کردستان از لحاظ عملیات گازرسانی جزو استان‌های سبز کشور محسوب شده و در مجموع بیش از ۹۷.۵ درصد جمعیت شهری و روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۵ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند است، افزود: تاکنون به یک هزار و ۳۳۴ روستا در مناطق مختلف این استان گازرسانی شده است.

در حال حاضر ۵۴۵ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند که ۱۸۷ هزار مشترک آن مربوط به سنندج است. ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج ۹۰ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha