ارائه آموزش‌های زنده در تلویزیون اینترنتی شادنما

تهران- ایرنا- امکان دریافت برنامه‌های زنده آموزشی از تلویزیون اینترنتی شادنما با دسترسی کاربران به اینترنت در شبکه شاد فراهم شد.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برای پیشگیری از ایجاد وقفه در فرآیند آموزش دانش آموزان، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی از نسخه جدید شاد رونمایی شد.

با توجه به اهمیت موضوعات مطرح شده در حوزه آموزش و پرورش و پیشرفت و گسترش شبکه‌های ارتباطی، افزایش انعطاف رسانه‌ای در این حوزه با اهمیت است؛ چرا که برنامه‌های صوتی و تصویری ارائه شده در این حوزه باید با بیشترین سطح دسترسی در اختیار کاربران قرار گیرد.

در حال حاضر سطح دسترسی تمام افراد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان با رسانه‌های تعاملی بیش از قبل شده است. پیام مورد نظر باید با کمک رسانه‌های نوین به جامعه‌ کاربران انتقال یابد تا به کمک پیشرفت تکنولوژی از تمام زمان‌های لازم محتوای صوتی و تصویری مورد نظر کاربر، مطابق با سلیقه و معیارهای او ارائه شود.

در شادنما شبکه‌های متنوع با عناوین متنوعی توسعه داده شده است که هر کدام بر اساس سیاست تولید و ارائه محتوا توسط وزارت آموزش و پرورش برای مخاطبان هدف به کار می‌روند.

معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش اعم از پرورشی، ابتدایی و متوسطه یا هرگونه تقسیم بندی دیگر می‌توانند در رسانه‌ای مجزا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. کاربران شاد در هر زمان و مکانی تنها با دسترسی به اینترنت می‌توانند برنامه‌های شبکه‌های شادنما را به صورت زنده یا آرشیوی از بین هزاران محتوای جدید و قدیم انتخاب و مشاهده کنند.

به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در تلاش بود با آموزش در تلویزیون روند آموزش را ادامه دهد؛ اما تلویزیون به دلیل برخی ضعف‌ها از جمله کمبود وقت برای آموزش و نداشتن تعامل دو سویه میان معلم و دانش‌آموز نتوانست نیازهای آموزشی دانش آموزان را رفع کند؛ از این رو شبکه فراگیر ارتباط معلم با دانش‌آموز طراحی شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به خلاءهای آموزش از راه دور برای دانش آموزان، از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داد که این وعده تقریبا یک ماه بعد در فروردین ۹۹ با راه‌اندازی شبکه شاد محقق شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha