دستگیری از مستمندان، یکی از نتایج مثبت کرونا

تهران - ایرنا - تحلیلگر و رفتارشناس اجتماعی معتقد است، رعایت مسائل اخلاقی و انسانی همچون کمک به مستمندان با شیوع کرونا در کشور افزایش یافت و این امر از نتایج مثبت شیوع این ویروس بود.

مجید ابهری روز جمعه گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص آموخته‌های جامعه از بحران کرونا اظهار داشت: هر یک از تغییر وتحولات اجتماعی کشور آموزه‌های مثبت و منفی متعددی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کرونا هم به عنوان یک بیماری همه‌گیر در جامعه با آثار و نتایج متعددی همچون افزایش تعهد و مسوولیت‌پذیری شهروندان، ارتقاء بهداشت عمومی و رشد رعایت مسائل اخلاقی و انسانی نظیر کمک به نیازمندان و مستمندان همراه بود.

این آسیب‌شناس اجتماعی تصریح کرد: ایجاد فاصله بین مردم، ملاقات نداشتن با اقوام و نزدیکان حتی پدر و مادر از آثار منفی این واقعه محسوب می‌شود. برخی از شهروندان نیز به درجه مسوولیت‌پذیری جهت رعایت ضوابط پیشگیری از این بیماری نرسیده‌ و کرونا را جدی تلقی نمی‌کنند.

ابهری گفت: با گذشت ۹ ماه از شیوع این ویروس در کشور، برخی از مهمانی‌های خانوادگی، آمد وشدها و سفرهای دورن شهری و برون شهری تداوم یافته و تبعات این اقدامات همچون سفرهای شهریورماه امروز مشخص می‌شود.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان و مرگ ومیر ناشی از این بیماری اظهار داشت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی متولیان بهداشت و درمان حاکی از فقدان آمادگی برای پذیرش این بیماری خطرناک همه‌گیر و رفع تعهد و مسوولیت‌پذیری است.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۴۶۱ هزار و ۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا و با فوت ۲۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha