امسال داوطلبان هلال احمر چهارمحال و بختیاری به ۴ هزار و ۶۵۸ نفر امدادرسانی کردند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به رسالت و وظیفه امدادی این جمعیت گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون به داوطلبان جمعیت هلال استان به چهار هزار و ۶۵۸ نفر حادثه دیده بر اثر بروز حوادث مختلف امدادرسانی شد.

ایرج کیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امدادرسانی‌ها در قالب ۳۹۶ ماموریت امدادی شامل ۱۷۷ مورد حوادث جاده‌ای، ۸۸ مورد حوادث شهری، ۵۸ مورد حوادث کوهستان، ۱۶ مورد غرق‌شدگی، ۱۴ مورد حوادث آتش سوزی مراتع، ۲۴ مورد حوادث سیل و آب‌گرفتگی، ۱۹ مورد حوادثی از قبیل طوفان، خدمات حضوری در برف و کولاک بوده است، که توسط امدادگران و نجاتگران استان خدمات ارائه شده است.

وی گفت: در این حوادث امدادگران و نجاتگران موفق به انتقال ۱۹۵ نفر به مراکز درمانی شدند و ۱۵ نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند و همچنین ۲۹ مورد عملیات رها سازی توسط این عزیزان انجام شد.

کیانی افزود : ۹ سورتی پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر استان برای نجات جان افراد گرفتار در کوهستان و مناطق کوهستانی انجام شد.

به گفته وی، در این مدت بیش از ۳۸۷ نفر در پایگاه‌ها و شعبه‌های جمعیت هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.

کیانی اظهار داشت: در این عملیات‌ها یکهزار و ۵۳۲ امدادگر و نجاتگر در قالب ۴۹۴ تیم عملیاتی با استفاده از ۳۳۸ دستگاه آمبولانس و خودرو امداد و نجات به کار گرفته شد.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال وبختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که برخی از مناطق این استان به خاطر وضعیت جغرافیایی سخت‌گذر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha