۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84057413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ تیم پزشکی به مناطق محروم سردشت اعزام شد

۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبر: 84057413
۳ تیم پزشکی به مناطق محروم سردشت اعزام شد

مهاباد- ایرنا- مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی سردشت گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس سه تیم پزشکی به روستاهای محروم و کم‌برخوردار این شهرستان اعزام شدند.

رحمان قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه‌های پزشکی برای عرضه خدمات پزشکی رایگان به چهار روستای کم‌برخوردار "نوآباد" ، "پارستان" ، "دشتی" و "ولیو" از توابع بخش "وزینه" این شهرستان اعزام شدند.

سروان رحمان قادری افزود: این گروه‌های پزشکی اعزامی شامل ۲ پزشک عمومی، ۲ ماما، دارویار،  پرستار، ۲ تکنسین بهداشت، بهورز و یک روانشناس بودند که در یک ماموریت یک روزه به ۱۰۰ نفر از اهالی این روستاها خدمات درمانی و بهداشتی مختلف را ارائه کردند.

مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی سردشت با بیان اینکه این سه تیم پزشکی علاوه بر ویزیت رایگان بیماران، داروی رایگان و خدمات مامایی، تزریقات و پانسمان را نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه کردند، افزود: در کنار ویزیت رایگان بیماران، غربالگری اولیه بیماری‌هایی مختلف مانند فشار و قندخون نیز به مراجعه کنندگان ارائه شد.

وی اضافه کرد: به بیماران معاینه شده نیز ۷۵ قلم دارو به ارزش ۳۵ میلیون ریال ارائه شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ تیم پزشکی به مناطق محروم این شهرستان اعزام شده‌اند.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای چهار شهر، ۲ بخش، ۶ دهستان و ۲۴۶ روستا است با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است. این شهرستان با کشور عراق ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha