۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84058592
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسوایی مالیاتی ترامپ؛ ابزار کارآمد بایدن در مناظره انتخاباتی

تهران – ایرنا– ستاد انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درپی رسوایی مالیاتی دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود، به خط حمله جدیدی علیه مستاجر کنونی کاخ سفید در آستانه اولین مناظره انتخاباتی دست یافته و ترامپ را به بازی با سیستمی متهم کرده که تلاش می‌کند از پرداخت سهم عادلانه مالیاتی خودداری کند.

به‌گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ میلیاردی خودخوانده که به دور دوم ریاست جمهوری چشم دوخته، در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بخش زیادی از مالیات های خود را پرداخت نکرده است.

این افشاگری به تازگی از طرف نشریه نیویورک تایمز منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ در این مدت تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است.

این روزنامه همچنین خبر داد که ترامپ در مدت ۱۰ سال از ۱۵ سال گذشته نیز مالیاتی به دولت فدرال پرداخت نکرده با وجودی که ۴۲۷.۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ از طریق برنامه تلویزیونی و دیگر معاملات درآمد داشته است.

«جرد برنشتاین» یکی از مشاوران ارشد اقتصادی بایدن گفت که گزارش نیویورک تایمز بر ساده کردن کدهای مالیاتی و مجاب کردن افرادی چون ترامپ برای پرداخت سهم عادلانه مالیاتی شان تاکید می کند.

وی افزود: اکثریت ما مالیات پرداخت می کنیم و به زندگی ادامه می دهیم اما هرچه ثروتمندتر باشید، وکلای مالیاتی بیشتری استخدام می کنید و می توانید دارایی هایتان را پیچیده تر کنید تا همانطور که این گزارش (نیویورک تایمز) نشان می دهد مسئولیت مالیاتی تان به صفر کاهش یابد.

ساعاتی پس از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز، ستاد انتخاباتی بایدن ویدئویی منتشر کرد که در قالب آن فهرستی از هزاران دلار مالیات بر درآمدی را که از سوی یک معلم دبستان، یک آتش نشان، یک مدیر ساخت و ساز و یک پرستار پرداخت شده بود، مورد توجه قرار می داد و این مبلغ را با صورتحساب مالیاتی ۷۵۰ دلاری پرداخت شده از سوی ترامپ در سال ۲۰۱۷ مقایسه می کرد.

کارزار انتخاباتی بایدن همچنین شروع به فروش برچسب هایی کرد با این مضمون: «من بیش از دونالد ترامپ مالیات می پردازم».

ترامپ گزارش نیویورک تایمز را جعلی خواند و در توئیتی اعلام کرد که میلیون ها دلار مالیات پرداخت کرده است.

در همین حال، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که بدهی های مالیاتی رئیس جمهوری، ابهام درمورد امنیت ملی را مطرح می کند.

اکنون ترامپ و بایدن  درحالی که پنج هفته تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده، قرار است در مناظره ای انتخاباتی به مصاف هم روند که نتایج نظرسنجی ها حاکی است که بایدن در سراسر کشور و در شماری از ایالات های کلیدی از ترامپ جلوتر است.

ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: بی صبرانه منتظر این مناظره هستم.

بخشی از مناظره ۹۰ دقیقه ای احتمالا بر نحوه مدیریت ترامپ بر بیماری کرونا و تلاش وی برای پر کردن جای خالی قاضی دیوان عالی آمریکا که به تازگی درگذشت، متمرکز خواهد بود.

اما مساله فرار مالیاتی ترامپ می تواند دست بایدن را برای یافتن راه تازه ای جهت حمله به وی در شامگاه سه شنبه باز گذارد.

در این میان، ترامپ سوابق اقتصادی اش را با اصطلاحات درخشانی ترسیم کرده و گفته سیاست های وی باعث رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا شده است.

اما رکود حاصل از همه گیری کووید–۱۹ که منجر به بیکاری میلیون ها آمریکایی شده، به وجهه سیاست های اقتصادی وی لطمه زده است.

دموکرات ها می گویند ترامپ آمریکا را در واکنش به همه گیری کرونا را بد اداره کرده و از سیاست هایی استفاده کرده که به نفع شرکت های بزرگ و افراد ثروتمند جامعه است.

بایدن قصد دارد در صورت انتخاب شدن، مالیات بر درآمد شرکت های بزرگ و مالیات افرادی را که بیش از ۴۰۰ هزار دلار درآمد دارند، افزایش دهد.

اما ترامپ رقیب دموکرات خود را به ترسیم یک برنامه چپ افراطی متهم می کند که اقتصاد کشور را نابود خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha