۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبر: 84061297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس مواد مخدر کردستان بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر را دستگیر کرد

سنندج - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۶۸ نفر از افراد مرتبط با مواد مخدر توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فرامرز شاکری روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد ۵۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر، ۵۳۵ نفر خُرده فروش، ۵۷ نفر توزیع کننده و مابقی به سایر جرایم مواد مخدر مرتبط بودند.

وی با بیان اینکه ۲ باند مواد مخدر در این مدت شناسایی، منهدم، مواد مخدر از آنها کشف و افراد مرتبط با آن دستگیر شدند، اضافه کرد: ۸۹ خودرو و موتورسیکلت از کسانی که به تولید و توزیع مواد مخدر اشتغال داشتند نیز توقیف شد.

سرهنگ شاکری با اشاره به اینکه در این مدت ۸۸۵ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است، افزود: ۸۰ درصد کشفیات مربوط به تریاک، هفت درصد حشیش و مابقی سایر مواد مخدر شامل صنعتی و روانگردان‌ها بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به تشدید اقدامات مقابله‌ای یادآور شد: برخورد با عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده از معتادان متهاجر را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا نارضایتی مردم از پرسه معتادان متجاهر در مناطق شهری افزایش یافت، گفت: با تعامل دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری معتادین متجاهر از تیر آغاز شد و تاکنون ۳۹۰ نفر جمع‌آوری و در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند که ۱۶۰ نفر از آنها مربوط به شهرستان سنندج است.

سرهنگ شاکری تاکید کرد: قبل از تحویل این معتادان به کمپ از آنها تست کرونا گرفته و معتادین مبتلا به کرونا به بیمارستان تحویل داده ‌شدند.

وی با تذکر اینکه خانواده‌ها باید بیشتر به فرزندان خود توجه و مراقب روابط آنها باشند، افزود: امروزه علاوه بر اینکه شاهد کاهش سن گرایش به مواد مخدر هستیم، گرایش به روانگردان‌ها در میان جوانان و نوجوانان افزایش یافته که اینها زنگ خطری برای جامعه و خانواده‌ها محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha