استاندار چهارمحال و بختیاری: جذب به موقع اعتبارات نیازمند نظارت بیشتری است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مواردی مبنی بر جذب دیرهنگام اعتبار برخی دستگاه‌های اجرایی استان گزارش شده که این موضوع نظارت بیشتر و سخت‌گیرانه‌ بر نحوه جذب اعتبارات تخصیص یافته به استان را می‌طلبد.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست پیگیری جذب اعتبارات و تشریح طرح‌های سفر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به این استان افزود: با وجود تنگناهای اقتصادی موجود در کشور، اعتبارات قابل توجهی به استان اختصاص یافته است  اما برخی مدیران نسبت به جذب به موقع این اعتبارات اهتمام لازم را به کار نگرفته که این موضوع ناشی از نظارت‌های ضعیف نیز می‎باشد.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار در شرایط کنونی کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است از همین رو جذب نامناسب آن به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و باید با مدیرانی که در این خصوص کوتاهی می‌کنند برخورد لازم انجام گیرد.

عباسی در خصوص روند اجرایی طرح‌های مصوب سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز تصریح کرد: اعتبارات خوبی در سال گذشته و امسال به این طرح‌ها تخصیص یافته و مدیران مربوطه باید تلاش خود را به کار گرفته تا طرح‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برخی طرح‌ها از برنامه زمانبندی عقب هستند در حالی که برای استان از طرح‌های حیاتی و اولویت‌دار به شمار می‌روند از همین رو نظارت بر حسن اجرای این طرح‌ها باید تشدید شود.

به گزارش ایرنا، گذشته نیز با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در این استان اجرای ۱۴ طرح اقتصاد مقاومتی با اختصاص اعتباری افزون بر هفت هزار و ۹۶ میلیارد ریال به تصویب رسید.

طرح راه‌آهن مبارکه- سفیددشت– شهرکرد، تکمیل طرح خط انتقال آب محور بن به بروجن و احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی برای روستاییان نیازمند استان، از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

تکمیل جاده شهرکرد– بروجن– لردگان، تکمیل جاده شهرکرد– ناغان– بازفت، تکمیل ایلراه‌های عشایری، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی استان، تکمیل جاده ناغان- کارون ۴، تامین آب شرب مردم مناطق روستایی و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان به شمار می‌رود.

تیرماه امسال نیز محمدباقر نوبخت با سفر به چهارمحال و بختیاری از روند اجرایی این طرح‌ها بازدید و با اختصاص اعتبار لازم بر تسریع بهره‎برداری از این طرح‌ها تاکید کرد.

از ابتدای دولت یازدهم تا هفته دولت امسال سه هزار و ۱۵۴ طرح با اعتبار چهار هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان در این استان افتتاح شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha