۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84061524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان فارس به آخرین رویداد فرهنگی قرن دعوت شدند

شیراز-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: دهه هنر با عنوان "آخرین رویداد فرهنگی هنری قرن" در سراسر استان فارس برگزار می‌شود.

صابر سهرابی، پنجشنبه در نشست خبری با تشریح برنامه‌های "دهه هنر" اظهار داشت: دهه هنر آخرین رویداد فرهنگی و هنری قرن است که در سراسر استان فارس و در تمام رشته‌های هنری برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان، افزود: با شیوع این بیماری، تمام برنامه‌ها به‌صورت مجازی برگزار شد تا چراغ حوزه فرهنگ و هنر خاموش نشود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس، برگزاری دهه هنر را در راستای اجرای برنامه‌های برخط این مجموعه برشمرد و گفت: پیشکسوتان و هنرمندان در قالب این رویداد هنری، فعالیت‌های خود را دوباره از سر خواهند گرفت و فضای نشاط و امید را برای جامعه پدید خواهند آورد.

سهرابی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این رویداد، رونق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در همین زمینه به برگزاری بخشی ویژه نیز اشاره و بیان کرد: به دلیل چهل سالگی دفاع مقدس، تلاش برای ثبت و مستندسازی، ایثارگری‌ کادر بهداشت و سلامت در مبارزه با بیماری کرونا از جمله اهداف دهه هنر است.

وی، زنده نگاه داشتن خاطرات ۸ سال دفاع مقدس را دومین انگیزه برپایی دهه هنر عنوان کرد و افزود: هرگاه که رخوت بر جامعه سایه افکند، هنرمندان شور، نشاط و امید را به جامعه تزریق می‌کنند و در رویداد دهه هنر برآنیم ضمن شناسایی استعدادهای حوزه‌های مختلف هنری، از این فضای کسالت‌بار روزهای شیوع بیماری کرونا بکاهیم.

سهرابی، همچنین در مورد راه‌اندازی دبیرخانه دهه هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سخن گفت و بیان داشت: ۱۰ شهرستان این استان نیز با هدف تمرکززدایی در اجرای این برنامه سهیم‌اند و در همین راستا جشنواره داستان‌نویسی این رویداد به میزبانی لارستان، جشنواره خوشنویسی در شهرستان ارسنجان، نقاشی و فیلم‌نامه نویسی کوتاه در بیشابور کارزون، جشنواره شعر در جهرم، جشنواره عکس در مرودشت، بازیگری در شهرستان اوز، گرافیک در داراب، نمایشنامه نویسی در شیراز و جشنواره تذهیب و گل و مرغ در شهرستان اقلید برگزار می‌شود.

وی، با معرفی سایتی با عنوان این‌جو - که واژه‌ای شیرازی به معنای اینجاست- به نشانی: Injo.ir موضوع دهه هنر را افزون بر بخش آزاد، مدافعان سلامت و چهل سالگی دفاع مقدس عنوان کرد.

سهرابی ادامه داد: هنرمندان از پانزدهم مهرماه تا پانزدهم دی ماه ۹۹، به مدت سه ماه فرصت دارند آثار خود را در سایت اینجو بارگذاری کنند، ضمن اینکه آثاری که در دوره کرونا خلق شده‌اند از امتیاز ویژه برخوردارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، با اشاره به اینکه تمام داوران جشنواره یاد شده از هنرمندان شاخص فارس هستند، اظهار داشت: ۳۰ نفر داور به بررسی آثار می‌پردازند و در هر رشته سه نفر برگزیده معرفی می‌شوند اما برخی رشته‌ها که ۲ موضوعی هستند برگزیدگان بیشتری خواهد داشت و در مجموع ۷۳ نفر منتخب شناسایی می‌شوند.

وی، در باره جوایز دهه هنر گفت: نفرات اول هر رشته ضمن دریافت یک و میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جایزه نقدی از لوح جشنواره و دیپلم افتخار بهره‌مند می‌شوند و نفرات دوم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به همراه لوح جشنواره دریافت خواهند کرد و به نفرات سوم، جایزه ۶۰۰ هزار تومانی به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha