۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84061784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار و۲۶۸ مددجوی زیرپوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری فاقد مسکن هستند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ساخت طرح مسکن برای مددجویان در سالهای اخیر گفت: اکنون سه هزار و ۲۶۸ مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان فاقد مسکن هستند.

معصومه محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مددجویان شامل خانواده دارای معلول و زنان سرپرست خانوار هستند که تامین مسکن این تعداد نیازمند حمایت خیران است.

وی با اشاره به اینکه تعهد امسال ساخت مسکن بهزیستی استان ۸۸۰ واحد مسکونی است، گفت: تاکنون ۶۲۰ واحد مسکن احداث و واگذار شده است.

 وی گفت: در راستای اجرای طرح مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول که از چهار سال گذشته آغاز شده است ،بیش از ۲ هزار  ۲۰۰ خانواده دارای ۲ معلول صاحب خانه شدند.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین برای ساخت مسکن برای جامعه هدف بهزیستی یکی از مهمترین مشکلات است، گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، کمک‌های بلاعوض از سوی بهزیستی و سایر ارگان‌ها از جمله  قرارگاه خاتم و  بسیج سازندگی تاکنون اجرایی شده است.

محمدی اظهار داشت: در راستای ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق شهری بیش از ۶۰۰ میلیون ریال و در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و همچنین تسهیلات بنیاد مسکن اعطا می‌شود.

به گفته وی، جهت ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای یک فرد معلول نیز ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و تسهیلات بنیاد مسکن مسکن اختصاص داده می‌شود.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ساخت مسکن برای ایتام در سالجاری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت بحث مشارکت‌های مردمی   و کمک خیران برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی، افزود: در سالجاری با فعال شدن پویش ایران همدل بیش از یک میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال کمک نقدی و سه میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال کمک غیرنقدی جمع‌آوری و بین جامعه هدف بهزیستی توزیع شد.

محمدی افزود: همزمان با عید سعید فطر نیز سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال فطریه و در دهه ولایت نیز ۹۲۰ میلیون ریال در پایگاه‌های بهزیستی جمع‌آوری شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد ۱۷ هزار معلول مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha