۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84062584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مروری بر مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان سمنان

سمنان- ایرنا- آغاز تزریق واکسن آنفلوآنزا، پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی به خسارت‌دیدگان حسین آباد، کاهش ۷۹ درصدی جرایم بانکی، تعیین تکلیف ۵۴ واحد تولیدی و صنعتی تملیکی در استان و فراخوان بازی چل‌تیکا، از جمله مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از پنجم تا یازدهم مهر ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن به همراه لینک متن کامل خبرها در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان در این گزارش آمده است.

اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در رابطه با فیلم کوتاه توهین به مردم سمنان مرتبط با انتقال آب به این استان گفت: دستورهای قضایی در این زمینه صادر شد و مرتکب و نشردهندگان این عمل شناسایی شدند.

محمد شریف ابراهیمی روز یکشنبه در بیانیه‌ای ابراز داشت: تحقیقات لازم صورت پذیرفته که با تشکیل پرونده قضایی سیر مراحل رسیدگی براساس مقررات در حال انجام است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان برای گروه‌‎‌های پرخطر آغاز شد.

نوید دانایی روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: گروه های پرخطر شامل کادرهای بهداشت و درمان، خانم های باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص می‌شود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: جرایم مربوط به برداشت غیرمجاز بانکی در ۶ ماه اول سال جاری ۷۹ درصد کاهش یافت که فعال کردن رمز پویا یکی از دلایل کاهش جرایم سایبری در این حوزه است.

سرهنگ حسین صادقی روز چهارشنبه درتشریح این خبر به رسانه ها ابراز داشت: پلیس فتا استان سمنان با بهره‌گیری از کارشناسان جوان، خبره و تحصیل کرده یک مجموعه به‌ روز و پویا بوده و اصلی‌ترین هدف آن حفظ امنیت و آرامش شهروندان از طریق پاکسازی فضای مجازی است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

کشف مزرعه کشت شاهدانه به قصد تولید مواد مخدر به مساحت یک هکتار در سمنان و دستگیری ۲ نفر در این زمینه از دیگر خبرهای مهم اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آغاز عملیات احداث طرح تالار مرکزی شهر سمنان تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: با پیگیری مسوولان، اهالی فرهنگ و هنر و نیز موثران سمنان، شرایط لازم برای شروع ساخت این طرح فراهم شده است.

فرشید فلاح روز چهارشنبه با بیان اینکه این طرح از مصوبه های سفر اول ریاست جمهوری به استان سمنان بوده و در سفر دوم نیز مورد تاکید قرار گرفته است به رسانه ها اظهار داشت: علیرضا آشناگر استاندار سمنان و عباس گلرو نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی پیگیری های مستمری برای تحقق این امر داشته اند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اقدام های خوبی برای تامین بخشی از اعتبارهای اجرای این طرح انجام داد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیریت امور گردشگری شهرداری سمنان برای شناساندن جاذبه های شهری و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با جاذبه های شهر برگه بازی «چل تیکا» را طراحی کرد که شهروندان توسط این برگه می توانند با مراجعه به سایت "tourism.semnan.ir" در بازی شرکت کنند.

مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان روز دوشنبه ضمن تبریک هفته گردشگری در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: این مسابقه که در بخش «یاد نام» برای آشنایی هر چه بیشتر با جاذبه های شهری در  هر رده سنی طراحی شده است می تواند ظرفیت های گردشگری سمنان را  بیش از پیش برای علاقه مندان به گردشگری در سراسر دنیا که با این شهر تاریخی آشنایی دارند یادآوری کند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

اقتصاد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دیگر به اهالی روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان پرداخت می‌شود.

عزیزالله مهدیان عصر جمعه پس از بازدید از روستای حسین آباد کالپوش در نشست بررسی مشکلات این روستا در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ابراز داشت: در ماه‌های گذشته ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به هر یک از خانوارهای روستای حسین آباد کالپوش پرداخت شد و براساس پیگیری‌های انجام شده به وسیله استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و حمایت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه دیگر پرداخت می‌شود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اجرای تاسیسات زیربنایی و به ویژه شبکه فاضلاب در منطقه جدید روستای حسین آباد کالپوش میامی تاسیس این شهرک را تسهیل و تسریع می‌کند.

محمدرضا شاملو عصر جمعه پس از بازدید از روستای حسین آباد کالپوش در نشست بررسی مشکلات این روستا در سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ابراز داشت: در زمان حاضر مهم ترین دغدغه برای سکونت اهالی روستای حسین آباد کالپوش در سایت جدید، اجرای تاسیسات زیربنایی و بخصوص فاضلاب است و باید دستگاه‌های اجرایی مربوط برای رفع این چالش اقدام‌های لازم را انجام دهند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۵۴ واحد تولیدی و صنعتی تملیکی توسط بانک‌ها در استان، تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

علیرضا شریفی نژاد، روز سه شنبه  در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری گفت: ۵۴ واحد تولیدی تملیکی در استان وجود دارد که موارد و مسائل ۴۳ واحد مرتبط با بانکهای عامل داخل استان و ۱۱ مورد با بانکهای خارج از استان است که لازم است با قید فوریت تعیین تکلیف و رسیدگی شود.متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۹ به ۱۴۹ واحد تولیدی استان پرداخت شد.

علی تشنه دل روز سه شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۹ در استان تاکنون ۳۳۰ واحد در بخش صنعت، معدن و تجارت، و کشاورزی به منظور دریافت ۶۶۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بانکهای عامل معرفی شد که از این‌ تعداد، ۱۴۹ طرح مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: یک میلیارد و ۹۳ میلیون ریال از محل ماده ۵۸ قانون الحاق٢ امسال به تجهیز و تعمیرات اساسی آتش‌نشانی‌ها در مناطق روستایی استان اختصاص یافت.

مهدی صمیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سال گذشته یک میلیارد و ۹۰ میلیون ریال از محل ماده ۵۸ قانون برای تجهیز و تعمیرات اساسی پایگاه‌های آتش‌نشانی در مناطق روستایی استان سمنان در اختیار هفت دهیاری قرار گرفت. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان سمنان گفت: روزانه ۵۰ تا ۶۰ دستگاه خودرو در چهار کارگاه استان دوگانه‌سوز می‌شود.

علی اکبر عرب عامری روز شنبه در آیین بهره‌برداری از جایگاه عرضه سوخت و فراورده های نفتی فدک سمنان افزود:  ۲ کارگاه گازسوز کردن خودروها در استان وجود داشت که طی هفته گذشته ۲ کارگاه دیگر نیز به این چرخه اضافه شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۳۲ پرونده در زمینه تخلف واحدهای عرضه محصولات لبنی در استان تشکیل به مراجع قضایی معرفی شد.

مهدی یحیایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یک ماه اخیر با وجود نوسان قیمت در محصولات لبنی مانند شیر، کره و پنیر، نظارت بر مراکز عرضه لبنیات و خوار و بارفروشی به منظور حفظ آرامش بازار افزایش یافت. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت : ساخت ۲ هزار و ۶۹۰ خانه در قالب طرح اقدام ملی مسکن بر عهده این اداره کل است.

علی رضا فلاحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با تامین و واگذاری زمین از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی استان ساخت ۲ هزار و ۶۹۰ خانه در قالب طرح اقدام ملی مسکن را متعهد شده است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۲۷ هزار تن گندم که دارای مرغوبیت بالایی است برای ارتقای کیفیت و پایداری آرد تولید شده در استان خریداری شد.

محمدباقر منوچهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا  ابراز داشت: از مجموع ۲۷ هزار تن گندم اختلاطی خریداری شده، بخشی وارداتی و بخشی خریداری شده از استان‌های گلستان و خوزستان است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ورزش

برگزاری رقابت‌های مرحله رفت دور نهایی لیگ برتر فوتبال ساحلی با حضور تیم‌های پارس جنوبی بوشهر، گلساپوش یزد و فرش حداد اصفهان و غیبت تیم موج سواران نوشهر از روز سه شنبه تا جمعه در شهر سمنان مهمترین رویداد ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

انتخاب نعمت‌الله نعمتی با کسب ۱۰ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان سمنان از دیگر خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha