۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84063911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۸۴ پروانه کسب برای اصناف بوکان صادر شد

۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۲
کد خبر: 84063911
 ۴۸۴ پروانه کسب برای اصناف بوکان صادر شد

مهاباد -ایرنا- رییس اتاق اصناف بوکان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۴۸۴ نفر در این شهرستان پروانه کسب در صنف‌های مختلف صادر شده است.

 سعدون احمدپوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افراد موظفند قبل از تأسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به‌ کسب و حرفه، نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند، اظهار داشت: با اخذ پروانه، کسب و فعالیت صنوف به صورت رسمی و قانونی باعث رونق بازار خواهد شد و در این راستا انتظار می‌رود واحدهای صنفی دیگر که فاقد پروانه هستند برای رسمی بخشیدن به کسب و کار خود اقدام به دریافت پروانه کسب کنند.

وی در خصوص آموزش اصناف در سال‌ جاری بیان کرد: دوره آموزشی "احکام تجارت و کسب و کار" برای ۲ هزار و ۲۸۷ نفر از شاغلان در حوزه اصناف این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

رییس اتاق اصناف بوکان اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی در نیمه نخست سال جاری در حوزه  اصناف برگزار شده و این روند در صورت موافقت ستاد کرونا و عدم ایجاد مشکل در این زمینه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد یافت.

احمدپوری افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی از این دست نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی‌های اصناف در زمینه احکام کسب و کار و قوانین صنفی در معاملات و برخورد آنها با افراد و مشتریان‌شان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی برگزار شده در این شهرستان در سال جاری در زمینه‌های احکام تجارت و کسب و کار، آشنایی با قانون نظام صنفی، قوانین مالیاتی، بهداشتی و بیمه عنوان کرد و ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، ساماندهی فضای کسب و کار است که در این خصوص باید همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه اصناف همکاری لازم را داشته باشند.

وی از پلمب ۵۹ واحد صنفی در این شهرستان در سال جاری نیز خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد واحد صنفی متخلف ۳۹ واحد مربوط به عرضه‌کنندگان مرغ زنده و ۲۰ واحد از صنوف دیگر هستند.

رییس اتاق اصناف بوکان با اشاره به اینکه یک اکیپ سه نفره به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر اقدام به گشت‌زنی می‌کنند اضافه کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، شورای سلامت شهرستان تشکیل و اقدامات پیشگیرانه مختلفی را با همکاری سایر دستگاه‌ها برای مقابله و پیشگیری اجرا کرده است.

"احمدپوری" افزود: بر همکاری بیش از پیش اصناف بر رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: بازرسان شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و پلیس اماکن عمومی برای کاهش آسیب‌های این ویروس اقدامات پیشگیرانه را با رصد کردن اماکن عمومی متخلف همچنان انجام می‌دهند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت غذاخوری، رستوران، قلیان سرا و هر واحد صنفی دیگر که از قبل فعالیت آنها محدود شده است مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ گزارش دهند.

در بوکان ۱۲ هزار واحد صنفی پروانه‌دار وجود دارد که زیر نظر ۱۷ اتحادیه فعالیت می‌کنند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha