۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84063978
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار ۳۰۰ دانش‌آموز همدانی از تحصیل بازماندند

همدان- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در این استان، به دلایل مختلف از ادامه تحصیل بازماندند.

نعمت الله بحیرایی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش همدان افزود: از این تعداد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در دوره متوسطه و یک هزار و ۸۰۰ نفر در دوره ابتدایی برای ادامه تحصیل اقدام نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ۲۹۶ هزار و ۸۸۷ دانش‌آموز در مدارس همدان مشغول به تحصیل هستند که این تعداد نسبت به سال گذشته نزدیک به ۹ هزار نفر افزایش داشته است.

بحیرایی بیان کرد: امسال ۳۷ درصد از مدیران و ۷۷ درصد از معلمان مدارس را خانم‌ها تشکیل داده‌اند.

وی تاکید کرد: نرخ گذر از دوره ابتدایی به متوسطه در همدان ۹۷.۵۶ درصد ثبت شده در حالی که میانگین کشوری این نرخ، ۹۶ درصد است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان گفت: ۶۳۰ تن از این دانش‌آموزان از ادامه تحصیل از دوره ششم به دوره هفتم انصراف دادند که تعداد زیادی از آن، تکرار پایه هستند.

وی ادامه داد: نرخ گذر از دوره اول به دوره دوم متوسطه (کلاس نهم به دهم) در همدان، ۹۰.۳۱ درصد است که این نرخ نیز از میانگین کشوری فراتر است.

بحیرایی اضافه کرد: سال تحصیلی گذشته ۲۱ هزار و ۱۵۷ دانش آموز در پایه نهم تحصیل می‌کردند که امسال ۱۹ هزار و ۱۰۸ تن از آن‌ها در پایه تحصیلی دهم نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۴۴۸ دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می‌کردند، افزود: در سال تحصیلی جاری ۱۳۴ هزار و ۱۵۸ نفر تن از این تعداد به پایه‌های بالاتر گذر کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان گفت: امسال در همدان ثبت نام الکترونیکی و  بر اساس محدوده جغرافیایی انجام شد.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نزدیک به ۱۱ درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

بحیرایی بیان کرد: در رشته ریاضی فیزیک میانگین قبولی از ۸۱ درصد به ۸۵ درصد و در رشته علوم تجربی از ۸۷ به ۸۸ درصد رشد یافته است.

وی اظهار داشت: به منظور ارایه آموزش‌های غیر حضوری، در دوره متوسطه ۲۵۲ حلقه لوح فشرده تهیه و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان نیز گفت: به منظور اجرای برنامه های فرهنگی، امسال ۳۸ جلسه شورای اقامه نماز برگزار شده است.

یوسف سعیدی اظهار داشت: ساماندهی ۲۶۰ امام جماعت روحانی و یک‌هزار امام جماعت معلم و فرهنگی از مهمترین برنامه‌های این معاونت است.

وی عنوان کرد: شرکت ۲۵ امام جمعه استان در نماز جماعت مدارس، برگزاری ۱۹ اجلاس سراسری نماز در مناطق آموزش و پرورش استان، اعزام ۱۰ هزار مبلغ دینی و پاسخگویی به سوالات دینی در مدارس و اعزام سه هزار دانش آموز به قم از دیگر برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان به حساب می آید.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۹۶ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha