۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84064186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قبایل یمن خواستار خروج نیروهای امارات از جزیره سقطری شدند

تهران - ایرنا - بزرگان و شخصیت های قبایل مجمع الجزایر سقطری یمن خواستار خروج شبه نظامیانی که توسط امارات و شورای انتقالی جنوب به این جزیره آمده‌اند، شدند.

به گزارش ایرنا، شبکه الجزیره روز یکشنبه گزارش داد که شیوخ و بزرگان جزیره سقطری یمن در جلسه ای که برای اعتراض به ورود شبه نظامیان مورد حمایت امارات و شورای انتقالی به این جزیره برگزار شده بود، تیراندازی این نیروها به افرادی که به علت اعتراض در روزهای گذشته اقدام به برگزاری تجمع و راهپیمایی کرده بودند را به شدت محکوم کردند و خواستار خروج فوری این نیروها از این جزیره شدند. 

 شبکه الجزیره قطر، آمار شبه نظامیانی که امارات و شورای انتقالی به جزیره سقطری یمن اعزام کرده است را صدها نفر تخمین زد. 

در همین حال، منابع محلی یمن به شبکه الجزیره قطر گزارش دادند که درگیری میان نیروهای مورد حمایت دولت مستعفی و فراری یمن و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات در استان ابین جنوبی برای ساعاتی متوقف شده بود اما این درگیری ها دیروز بار دیگر از سرگرفته شد.

این منابع افزودند که ساعاتی پس از انجام تبادل زندانیان بین دو طرف، صدای درگیری و گلوله توپخانه در جبهه های " الطریه " و " الشیخ سالم " در مناطق زنجبار، جعار و الکود شنیده شد.

در آگوست سال گذشته نیروهای شورای انتقالی جنوبی با حمایت امارات کنترل شهر عدن را به دست گرفت و نیروهای مورد حمایت دولت مستعفی و فراری یمن را از آن اخراج کردند. پس از آن و از ماه می گذشته نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن در شهر ساحلی شُقره در صدد باز پس گیری شهر عدن بر آمده اند و این درگیری ها تاکنون ادامه داشته است.

شورای انتقالی جنوب از پشتیبانی نظامی و سیاسی امارات برخوردار است و از مارس ۲۰۱۵ به عنوان بخشی از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی های یمن مورد استفاده قرار گرفته شده است .

این شورا پس از جنگ با نیروهای دولت مستعفی یمن در ۱۹ ژوئن کنترل جزیره سقطری را به دست گرفت و حدود ۱۳ ماه است کنترل استان عدن را از دست نیروهای مستعفی و فراری یمن خارج کرده است.

به اعتقاد ناظران سیاسی، امارات به کمک رژیم صهیونیستی می کوشد تا جزیره سقطری یمن که از موقعیت مهم استراتژیک برخوردار است را به پایگاهی نظامی برای خود و رژیم صهیونیستی تبدیل کند. 

جزایر سُقُطری یا سُقُطرا، مجمع‌ الجزایری متعلق به یمن است که در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه "خلیج عدن" قرار دارد و برای کشتیرانی از موقعیت استراتژیک برخوردار است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha