۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 84064256
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

رویایی که پرسپولیس نقش برآب کرد

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 84064256
رویایی که پرسپولیس نقش برآب کرد
تصویر«عبدالرحمن الحالفی » مدیر تیم النصر بعداز شکست این تیم سعودی از پرسپولیس ایران

تهران- ایرنا- الریاضیه، روزنامه ورزشی عربستان نوشت: شکست روز گذشته النصر مقابل پرسپولیس ایران در ضربات پنالتی، رویای حضور تیم های عربی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون و برای ششمین بار در تاریخ مسابقات نقش برآب کرد.

در یادداشت الریاضیه آمده است: پرسپولیس ایران بعد از دیداری ماراتن‌گونه که در وقت قانونی و اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید، با شکست النصرعربستان در ضربات پنالتی بلیت ورود به فینال مسابقات قهرمانان آسیا را به نمایندگی از غرب آسیا بدست آورد.

در ادامه گزارش این روزنامه سعودی آمده است: امیدهای زیادی وجود داشت تا النصر بتواند حضور یک تیم عربستانی در تاریخ مسابقات فینال قهرمانان آسیا تضمین کند اما مسیر موفقیت آمیز آن در ضربات پنالتی و در مقابل تیم ایرانی در یک مسابقه قدرتمندانه ناکام ماند. تیم‌های کشورهای عربی تاکنون در ۱۲ مسابقه فینال قهرمانان آسیا حضور داشته اند و توانسته اند ۵ بار به مقام قهرمانی دست یابند. در این بین تیم الاتحاد عربستان دو بار و تیم الهلال این کشور هم یک بار به این مقام دست یافته اند.

‏«فیصل بن ترکی» رئیس سابق باشگاه النصر هم به شکست این تیم در مقابل پرسپولیس ایران از هیئت مدیره فعلی خواست تا برای جلوگیری از خستگی بازیکنان، بازی‌های این تیم در دور اول و دور دوم لیگ حرفه‌ای عربستان را به‌تعویق بیاندازد.

فیصل در پیامی توئیتری خود برای کاستن از آلام هواداران النصر به شکست تیم‌های بزرگ اسپانیایی در اروپا اشاره کرده و افزود: مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تمام شده است، همه باید انتقادات را ترک کنند و بر ماموریت بعدی النصر متمرکز شوند.

«عبدالعزیز بن ترکی الفیصل» وزیر ورزش عربستان هم با انتشار پیامی توئیتری تلاش کرده تا بازیکنان تیم النصر را بعد از شکست در مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مقابل پرسپولیس ایران دلداری دهد و این شکست را خیری برای باشگاه و بازیکنان النصر خوانده و برای آنها آرزوی موفقیت در مسابقات آینده کرده است.

وزیر ورزش سعودی برای اینکه در بازیکنان النصر برای پیروزی مقابل پرسپولیس ایران و بخاطر رسیدن به نیمه نهایی مسابقات قهرمانان آسیا در غرب آسیا انگیزه ایجاد کند به آنها وعده های مالی سنگینی داده بود.

قبل از النصر، تیم‌های الهلال، التعاون و الاهلی از دور مسابقات قهرمانان آسیا در غرب آسیا حذف شده بودند و شکست النصر در مقابل پرسپولیس ایران نوار شکست ها و ناکامی های تیم های متمول سعودی را تکمیل کرد تا رویاهای آنها برای رسیدن به فینال نقش برآب شود.

مقامات ارشد ورزشی سعودی برخلاف سخنان آرامشان برای عبور از کنار این شکست بزرگ اما روحی ناآرام دارند و نشان دادند تحمل این باخت را که حتی با محروم شدن «عیسی آل کثیر» مهاجم پرسپولیس آن هم تنها چند ساعت قبل از شروع بازی جلوی آن را بگیرند، ندارند.

بعداز بازی، باشگاه النصرعربستان به صورت رسمی از باشگاه پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا با این ادعا که برخی بازیکنان پرسپولیس شرایط شرکت در لیگ قهرمانان را نداشته‌اند، شکایت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha