۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 84064269
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۰ پایگاه به اورژانس هوایی کشور اضافه می‌شود

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 84064269
۳۰ پایگاه به اورژانس هوایی کشور اضافه می‌شود

شیراز-ایرنا-رییس اورژانس هوایی کشور گفت: در قالب برنامه توسعه پایگاه‌های اورژانس هوایی، مقرر شده ظرف سه سال آینده، ۳۰ پایگاه به اورژانس هوایی کشور اضافه شود و شمار آنها به ۷۵ پایگاه هوایی استاندارد افزایش یابد.

محمد سرور، یکشنبه در حاشیه مراسم جانمایی برای استقرار پایگاه اورژانس هوایی شهرستان کازرون در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اینک ۴۵ پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است و قرار است در سه سال آینده، در مرحله اول ۱۰ پایگاه، در مرحله دوم ۲۰ پایگاه راه‌اندازی شود و در مجموع تعداد این پایگاه‌ها به ۷۵ پایگاه برسد.   

وی بیان داشت: از سال ۷۹ که فعالیت پایگاه اورژانس هوایی در کشور آغاز شد تا کنون، ۲۲ هزار ماموریت از طریق اینگونه پایگاه‌ها انجام شده و ۳۲ هزار بیمار بد حال از نقاط مختلف و مناطق سخت گذر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک نیز اورژانس هوایی بال ثابت (هواپیما) در تهران راه‌اندازی و این امر موجب می‌شود که انتقال بیماران از نقاط مختلف به مرکز کشور امکان‌پذیر شود.

سرور ادامه داد: با هماهنگی نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور، ماموریت دارم که جانمایی و همچنین شرایط استقرار اورژانس هوایی را در کازرون بررسی کنم.

رفع کمبود پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای کازرون نیازمند اهتمام مسوولان است 

داریوش دهقان، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز در نشستی که با حضور رییس اورژانس هوایی کشور و روسای سازمان اورژانس استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان کازرون به دلیل قرار گرفتن در مسیر سه استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و کوهستانی بودن جاده‌های مواصلاتی آن، با تصادفات جاده‌ای بسیاری مواجه است، به همین سبب نیاز است که مسوولان ذی‌ربط برای حل مشکل کمبود پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای این شهرستان اهتمام بیشتری داشته باشند.

بهمن جمشیدی، رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ کازرون هم در این نشست،گفت: با توجه به وسعت این شهرستان، تامین نیروی انسانی و آمبولانس از جمله نیازهای این مرکز است.

به گفته وی، در حال حاضر ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در کازرون فعالیت دارند که ماهانه بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ ماموریت انجام می‌دهند. 

در ادامه این نشست، رییس اورژانس هوایی کشور از چند نقطه برای استقرار پایگاه اورژانس هوایی کازرون بازدید کرد که در نهایت قطعه زمینی در جوار بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در دست احداث این شهر برای راه‌اندازی این پایگاه مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد قرمانداری ویژه کازرون با همیاری خیران این شهرستان، بخشی از زیر ساخت‌های آن را مهیا کنند.

همچنین با هدف خدمات رسانی بهینه به بیماران شهرستان کازرون با حضور رییس اورژانس هوایی کشور، تفاهم نامه‌ای بین روسای مرکر اورژانس استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان منعقد شد که بر اساس آن تا زمانی که پایگاه اورژانس هوایی کازرون به بهره‌برداری نرسیده است، این شبکه بتواند از امکانات اورژانس استان‌های نام برده برای انتقال بیماران به مراکز درمانی استفاده کند.  

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha